מבזקיםפוליטי / מדיני

סערה סביב דבריו של יו"ר הרש"פ: "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית, מבקר בימים אלו בברלין ואתמול (שלישי), בפגישה עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, סירב לגנות את המתקפה על הספורטאים הישראלים במינכן לפני 50 שנים, כשנשאל על כך במסיבת העיתונאים שערכו אבו מאזן וקנצלר גרמניה. זה לא הספיק לאבו מאזן, הוא אף אמר "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות" וגרר שורה של תגובות חריפות כאשר חולל סערה תקשורתית גדולה. לבסוף גם קנצלר גרמניה גינה את הדברים, "מקוממים ומגעילים", אמר שולץ.

אבו מאזן באו"ם. קרדיט: UN Photo/Cia Pak

שר הביטחון, בני גנץ הגיב לדברים שאמר אבו מאזן: "‏דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה."

"‏מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי." הוסיף גנץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "דבריו של אבו-מאזן על "50 שואות" מבישים ושקריים, והם מהווים לא רק עיוות נוראי של ההיסטוריה, אלא גם ניסיון נואל להכחיש את שואת העם היהודי. גם אבו-מאזן יודע זאת, אך הוא מעדיף לתדלק אנטישמיות אפלה – מולה הוא ימצא את מדינת ישראל מאוחדת ונחושה במאבק נגדה, ונגד אמירות בזויות שכאלו."

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "‏הרצח במינכן היה מעשה טרור שכל מנהיג צריך לגנות, ולא להשתמש בשואה, הפשע הקשה בהיסטוריה למטרות תעמולה. ככה לא משיגים שלום או אמון. ההסתה של אבו מאזן הרסנית ופוגעת ברגשות העם היהודי ועליו להתנצל. צה"ל ימשיך להגן על מדינת ישראל שתמשיך להיות מדינת העם היהודי, ולא תתכופף נגד ההסתה."

שר האוצר אביגדור ליברמן: "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. אבו מאזן שעשה את הדוקטורט שלו במוסקבה בנושא הכחשת השואה, שמגיש חדשות לבקרים תלונות לבית הדין הפלילי בהאג ומאשים את חיילי צה״ל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ואבו מאזן שאתמול סירב לגנות את הטבח באולימפיאדה במינכן ורצח הספורטאים לפני 50 שנה – הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני ולכן הוא מסוכן יותר מכל פעילי הטרור של החמאס או הג’יהאד האיסלאמי. "

עוד אמר ליברמן: "אני קורא לרה״מ ולשר הביטחון להפסיק לתת לו לגיטימציה, להיפגש ולהידבר איתו. אין כל סיבה להתרגש מאיומיו להפסיק את התיאום הביטחוני, כי גם אבו מאזן יודע שהתיאום הביטחוני חשוב לו עצמו, לא פחות מלישראל, ואם האיש נשאר בחיים עד היום ולא חוסל ע״י ארגוני טרור מתחרים, זה אך ורק בזכות התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למערכת הביטחון הישראלית."

ח״כ יום טוב כלפון (הרוח הציונית): "אבו מאזן הוא ד״ר להכחשת שואה והוא זה שמימן את טבח הספורטאים במינכן, בדיוק כמו שהוא מממן היום את הטרור בתשלום משכורות למחבלים. ‏אין מה לצפות מהאיש הזה. ‏גנץ, איזנקוט ושאר ראשי המערכת הפוליטית בישראל, משמאל -ובעבר גם מימין- טועים טעות חמורה כשהם נותנים במה וכבוד למחבל בחליפה הזה."

Back to top button