מבזקיםפוליטי / מדיני

מרכז עדאלה, מק"י וחד"ש מוחים על החלטת גנץ להגדיר ארגונים פלסטיניים כ-"ארגוני טרור"

אמש (רביעי) הכריז שר הביטחון בני גנץ על הארגונים "אדאמיר", "ביסאן" ו-"איחוד ועדות הנשים" כעל ארגוני טרור הפועלים לחיזוק "החזית העממית לשחרור פלסטין" במסווה של פעילות הומניטרית.

היום (חמישי) בפקודת גנץ פשט צה"ל על המשרדים של ארגונים אלה, ושל שלושה נוספים, וסגר אותם. בתגובה, מרכז עדאלה, המייצג את הארגונים האמורים, וכן מפלגות מק"י וחד"ש, גינו את הגדרת הארגונים כארגוני טרור ואת סגירת משרדיהם.

במרכז עדאלה הגיבו על הכרזה זו, וכן על הפשיטה על משרדי ששת ארגוני החברה האזרחית הבוקר, ואמרו: "לאחר שעשר מדינות אירופיות כבר דחו את ההכרזות שניתנו בהיעדר כל ראיות, ישראל ממשיכה לרדוף פעילי זכויות אדם וחברה ואזרחים פלסטיניים מתוך מטרה ברורה להשתיק כל ביקורת נגדה. את המאמץ מוביל שר ביטחון שנחשד בביצוע פשעי מלחמה, הפועל כראש ארגון פשע בניסיונו להטיל אימה על מי שיעיד על מעשיו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם הוסיפו: "הפשיטה על המשרדים של ששת הארגונים נעשתה שעות ספורות בלבד לאחר שהמפקד הצבאי ביטל באופן לקוני את ההשגות שהארגונים הגישו, מבלי לתת מענה כלשהו לעובדה שלא ניתנת לארגונים הללו ההזדמנות להגן על עצמם מפני ראיות סודיות שמערכת הביטחון טוענת שהיא מחזיקה נגדם. ההתקפה הזו היא על העם הפלסטיני כולו ועל זכותו להגדרה עצמית. עמידה מנגד מהווה שיתוף פעולה פעיל עם רדיפה ודיכוי של מגני זכויות אדם".

מק"י וחד"ש הודיעו כי הן: "מגנות את סגירתם של ששת ארגוני זכויות האדם בפקודת בני גנץ, בטענה שמוסדות אלו תומכים במה שישראל מכנה 'טרור'".

הם הוסיפו: "במפלגה ובחזית דוחים בשאת נפש את ההחלטה הזו, ומציינים שדחיית ההחלטה הגיעה גם מצד גופים ומוסדות בינלאומיים, ואפילו מקרנות מימון אירופאיות לזכויות אדם וארגונים הומניטריים וגופים אחרים. אך צבא הכיבוש וממשלת הכיבוש בשלהם: דאגה מתמדת מכל גוף שמתעד ומפרסם על פשעי הכיבוש, וזוהי מטרתם: להשתיק את האמת על הכיבוש ואת העמותות שמפיצות אותה".

הם אמרו כי: "הכיבוש הוא הטרור ולמבצעי הכיבוש אין לגיטימציה לקבוע מהי הגדרתו של טרור".

וכי: "החלטת שר הכיבוש גנץ בגיבוי ראש הממשלה לפיד להכריז מלחמה על זכויות האדם וחושפי זוועות הכיבוש נועדה להיכשל. בסוף האמת תגבור על השקר".

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button