מבזקיםפוליטי / מדיני

הרוח הציונית מודיעה על צירוף חבר חדש למפלגה: "לוחם, חקלאי ומנהיג ציוני"

מפלגת הרוח הציונית, בראשותה של איילת שקד, מפרסמת היום (ראשון) כי היא מצרפת לשורותיה את אמיתי פורת, איש הציונות הדתית. במפלגה הציגו בהרחבה את פורת ומאמינים כי הוא יהווה כוח משמעותי: "אמיתי פורת, 50, נולד וגדל בכפר עציון שבגוש עציון שם חי גם היום. נשוי למיקי (מיכל), אב לארבעה ילדים. אמיתי השני מתוך עשרה אחים ביולוגיים ואחות אחת באומנה. אביו, הרב חנן פורת ז"ל, איש חזון וחינוך, חבר כנסת, ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וממקימי גוש אמונים. אמיתי הוא חבר כפר עציון והקיבוץ הדתי, כיהן כמזכ״ל הקיבוץ הדתי בחמש השנים האחרונות, ומכהן כיום כיו״ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי (בנות דתיות), הכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בתעסוקה."

את נאומו פתח אמיתי פורת בהצגתו ופריסת האידאולוגיה שלו: "החלטתי להצטרף לרשימת הרוח הציונית בבחירות הקרובות. אני אמיתי פורת, בן קיבוץ כפר עציון, שעלה לקרקע לראשונה ב- 1943, 5 שנים לפני הקמת המדינה, אני יהודי, ציוני- דתי, מאמין וירא שמיים, איש התיישבות וחינוך ומזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי בעבר. הציונות הדתית, היא תפיסת עולם שבמרכזה ערכים – עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל ובלשונו של הרב קוק- הקודש, האומה והאדם. עם ישראל, במרכז של המשולש הזה, בעם הזה יש אנשי ימין ושמאל, אחים לנשק ולברית משותפת של מעשה ובניין, לברית של החיים. את הערכים האלו אני מבקש לייצג בתוך וכחלק מהרוח הציונית, הציונות הדתית תמיד התגייסה למען האתגרים המרכזיים של עם ישראל, מכוח זה עלו הסבא והסבתא שלי להתיישבות בגוש עציון שלפני תש"ח. כאן חוו גם את השבר הגדול של חורבן כפר עציון וגוש עציון על סיפו של הדרור בערב הקמת המדינה- בד' באייר תש"ח. מכוח זה חזרו אבא ואמא שלי: חנן פורת ז"ל ורחל שתבדל לחיים ארוכים, וחבריהם לכפר עציון חודשים ספורים לאחר מלחמת ששת הימים, ליישוב הראשון בכל יו"ש להקים את בית האבות שחרב, להציב גבול אלמנה ולהשיב בנים לגבולם."

"מילים גדולות – אבל בשבילנו הם הקרקע והשורשים שמהם צמחנו. באותה הרוח חינכו אותנו לתת מעצמנו למען העם, ומכוח זה התגייסתי לסיירת צנחנים, ומילאתי תפקידי פיקוד בסיירת ואח"כ כרס"ן במילואים ביחידת סיור, ומכאן בתפקידי חינוך והתיישבות לאורך השנים עד לאחרונה כמזכ"ל הקיבוץ הדתי. ואם אנחנו מתבוננים על האתגר העיקרי שניצב בפני עם ישראל- אז הוא הפילוג בינינו. היכולת לחיות ביחד ולא לתת לפוליטיקה להפריד. אחרי סחרור של 4 מערכות בחירות, לקראת סיבוב 5, אני חי בתחושה שהחוסן הלאומי שלנו נפגע. שלנו- זה אנשים מכל הזרמים ומכל חלקי העם. כל אלה שהמדינה חשובה להם." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמר פורת: "ולכן הפתרון של המשבר הוא חזרה לברית הבסיסית ביננו. אחדות כאידאל לאומי אבל גם כפרקטיקה פוליטית. זו משימה של העם ושל הציונות הדתית שמבקשת להיות גשר בין חלקי העם. הרוח הציונית היא המפלגה היחידה בכל המרחב הישראלי שאומרת את הדבר הזה בצורה הברורה ביותר- חייבת לקום כאן ממשלת אחדות ציונית. לציבור ציוני דתי גדול, ולכל עם ישראל אנחנו אומרים את הדבר הבא – אם אתם מאמינים בכיוון הזה וברוח הזו- יש לכם בית וייצוג ברוח הציונית אנחנו נהיה לכם לפה ולידיים להביא את היציבות לעם ישראל, ולחדש את הברית שמכוחה אנחנו משרתים יחד בצה"ל ובונים את הכלכלה והביטחון של עם ישראל. יהדות מקרבת היא חלק מהבסיס שעליו קמה מדינת ישראל שמוזכר במגילת העצמאות – מתוך ביטחון בצור ישראל."

עוד הוסיף פורת ואמר: "בכל המרחב של הימין הישראלי אין קול כזה שמעדיף אחדות על בדלנות. ערכי ציונות בסיסים כמו התיישבות וחקלאות על פני זהות שבטית, אחדות העם והגנה על המולדת ולא רק עיסוק במאבקי כוח פרסונליים – פוליטיים. אני מגיע לייצג את ההתיישבות העובדת והמרחב הכפרי בישראל. הייצור החקלאי המקומי – הוא גאווה ישראלית לכולנו. המרחב הכפרי שומר על קרקעות המדינה, והוא הביטחון הלאומי שלנו. זה חסר בימין בישראל, ואני מבקש להביא את הערכים והצרכים היסודיים האלו לידי ביטוי."

לסיום, אמר: "ועוד מילה על כבוד האדם. התנ"ך שלנו פותח בערך היסודי הזה "כי בצלם אלוהים ברא את האדם", והוא גוזר מכך את איסור שפיכת הדמים ואת האחריות לפיתוחו ויישובו של עולם, ואחריות האדם לבריאה כולה. חביב אדם שנברא בצלם – לימד אותנו גדול חכמי ישראל- ר' עקיבא. רוב הגלגולים המודרניים של זכויות האדם, נשענים על המורשת המקראית והיהודית. הערכים האלו כאילו נעלמו מהשיח במיוחד בימין הישראלי. ומישהו צריך למלא את החלל הזה. אני מצטרף לחברי איילת שקד, יועז הנדל, צביקה האוזר ולכל חברי הרוח הציונית- אנשים שהוכיחו יכולת עשיה מרשימה לאורך השנים האחרונות, בעזרת ה' וביחד – נעשה ונצליח."

צילום: פלאש 90

דברי יו״ר הרוח הציונית ושרת הפנים, איילת שקד: "אם יש תמונה שמגדירה, את הרוח הציונית, של הימין, ושל הציונות דתית זו תמונה בשחור לבן, שיש בהרבה. זו התמונה של הרב חנן פורת זכרו לברכה. פניו מוארות ואומרות שירה בפאתי שכם. חנן פורת – מול הרב לוינגר ז״ל. נישא מעל כתפיהם של עשרות. אנשים שבחרו לעמוד ולפעול. ולהוציא לפועל חזון של יישוב הארץ. חזון של אהבת הארץ – אבל במעשה! לקחו רעיון של דורות – והגשימו אותו. לא חיכו לאחרים, לא סיפרו סיפורים ולא תירוצים."

"אני יודעת שחלק ניכר מהרוח הזו מגיעה עם אמיתי פורת – לרוח הציונית. דור שלישי לחלוצי גוש עציון. מהקיבוץ הדתי – התכליתי והמעשי. מהחקלאות ואהבת הארץ. אמיתי מביא לרוח הציונית את אותה מעשיות. הוא לא מהמדברים- הוא מהעושים. אני מברכת אותו על ההחלטה לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה. יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר. ואם יש משפט אחד שמגדיר אתהכוח שלנו, זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פרות ז״ל: מעט מן האור- דוחה הרבה מהחושך. תודה אמיתי ולכל חבריך וחברותיך שבאו ועוד יבואו בעקבותיך לרוח הציונית." הוסיפה.

צילום: ברני ארדוב – בנוביץ תקשורת

מדברי שר התקשורת, יועז הנדל: "ערב טוב, אני רוצה לדבר על רעיון. לא על ביבי ולא על הרכב הממשלה הבאה. רעיון של שלמות העם והארץ. רעיון שציונות דתית תפקידה לבנות גשרים ולא לשרוף אותם. רעיון של ימין אידאולוגי, ממלכתי, נחוש שרואה בשמאל את אחיו ולא את אויביו ומצד שני לא מוותר על הוויכוח, לא מוותר על אדמה וביטחון. רעיון של ציונות, רוח ציונית שמחוברת לעבודת אדמה, והתיישבות, קליטת עלייה והגנה על המולדת."

עוד הוסיף הנדל ואמר: "אמיתי פורת הוא כזה- לוחם, חקלאי ומנהיג ציוני. הקיבוץ הדתי הוא סמל לכך ואמיתי שעמד בראשו כמזכ״ל. השורשים נטועים בבית אבא חנן פורת ז״ל אבל התוצאות הן מכוחו שלו. הוא מצטרף לרוח הציונית לא בגלל תפקיד או הבטחה מסוימת, אלא כי מגיע לציבור הזה פה, ייצוג ומקום במרחב הפוליטי שלנו. מגיע לעם הממלכתי בית, מגיע לציונות הדתית, התנועה בת מאה השנים, זו הנורמלית, השפויה, המחברת ולא מרחיקה – בית. מי שאהבת ישראל, אהבת עם ישראל, אהבת מדינת ישראל לנגד עיניו, פה הבית שלו. יש לכם ייצוג הולם. אנחנו לא מייצגים את עצמנו אלא סיפור ציוני. סיפור של חיבורים ותפיסות עולם. לא נשכנע איש שלא מאמין בסיפור הציוני להצביע לנו, אבל נלחם על כל קול של ימין ממלכתי, של ציונות דתית, של מי שמאמין שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה ועם ישראל גדול ממה שאנחנו רואים בפוליטיקה. תודה אמיתי שהצטרפת, הספר והמעדר שלך הם הקול שלנו."

צילום: ברני ארדוב – בנוביץ תקשורת

Back to top button