מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ מעוז למתן כהנא: השימוש בך כעלה תאנה למפלגת שמאל כבר לא מבלבל איש

יו"ר מפלגת נעם, ח״כ אבי מעוז, פרסם לפני זמן קצר (ראשון) תגובה לפוסט שכתב מתן כהנא היום בצהריים בחשבון הפייסבוק שלו, בו מתח ביקורת על הציונות הדתית ועל אבי מעוז בפרט.

הפוסט שכתב כהנא: "הטקסט הזה של ידידי חה"כ אבי מעוז מראה בדיוק את הקו בו מפלגת סמוטריץ'-מעוז צועדת. קו קיצוני של זלזול בכל מי שלא חושב כמוהם. המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של הדתיים הלאומיים שמאסו בשיח המשסה והמפלג. של אלה המבינים שאת זהותה היהודית של המדינה ניתן לעצב רק ביחד. דתיים – מסורתיים – חרדים וחילונים. חה"כ מעוז יודע שאני מעולם חס ושלום לא התקרבתי להתעסק בהלכה. הוא יודע היטב שאמרתי 1000 פעם שאני רוצה לבנות מערך גיור שיפעל בהתאם למה שהיה נהוג במערך הגיור תחת הרב דרוקמן. הוא גם יודע היטב שהרב דרוקמן היה שותף מלא לניסוח החוק. זה לא הפריע לו ולחבריו לבזות את הרבנים שעסקו במלאכה."

"חה"כ מעוז וחבריו יודעים היטב מיהם ראשי הישיבות איתם התייעצתי. מיהם הרבנים שדחפו אותי לטפל בסוגיה הבוערת של הגיור. הם יודעים שלא חרגתי במילימטר מדבריהם.
לא רק שהם לא מיחו בפני מי שכינה אותם בשמות גנאי שונים, חה"כ מעוז ממשיך לכנות אותם "רבנים זוטרים חריגים". זו דרכו של מעוז וזו דרכה של מפלגתם. מי שלא חושב בדיוק כמוהם הוא רב קטן. הוא רב זוטר וחריג. למי שלא חושב כמוהם לא מגישים כוס מים ולא לוחצים יד. את מי שלא חושב כמוהם אסור לצרף לתפילה. אסור לנו לתת לזה יד. בעז"ה אמשיך לייצג את אלה שלא עסוקים בחרמות ונידויים. את אלה שחולקים כבוד גם לרבנים מבתי מדרש שלא חושבים בדיוק כמוהם. את אלה שיודעים שאנחנו, הדתיים הלאומיים, הם אלה שצריכים להוביל את בניית הקומה הבאה של מדינת ישראל. קומת הזהות היהודית. קומה שאפשר לבנות אותה רק ביחד. חרדים – חילוניים – מסורתיים – ודתיים לאומיים. רק ביחד." הוסיף כהנא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה כתב לו מעוז: "מתן כהנא ממשיך לנסות לאחז את עיני הציבור, בתקווה נואשת שיש מי שעוד מאמין לאחד מגדולי הנוכלים בתולדות הפוליטיקה בישראל. אז לא, מתן, להקים קואליציה עם מי ששואפים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, זה לא חיזוק הזהות היהדות. להוביל רפורמות נגד הרבנות הראשית וכל גדולי הדור, זו לא נאמנות להלכה".

לדבריו של מעוז, "כשהרב דרוקמן שליט"א מתנה כל תכנית בהסכמת הרבנים הראשיים, זו לא תמיכה ברפורמות שלך. ואגב, מי שכינה את קומץ הרבנים שהתייעצת איתם ’רבנים זוטרים וחריגים’, היה הגאון הרב יעקב אריאל שליט"א, שאצלך גם הוא כנראה נחשב ’משסה ומפלג’. השימוש בך כעלה תאנה למפלגת השמאל כבר לא מבלבל אף אחד. זמנך עבר".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button