צרכנות

התקף לב- מהו, מהם תסמיניו ומיהם קבוצת הסיכון?

התקף לב, או במינוח המקצועי שלו אוטם שריר הלב הוא מצב קטלני ביותר הנגרם בשל מחסור בזרימת דם המזין את שריר הלב. חוסר זה של זרימת דם סדירה ותקינה יכול להתרחש בשל גורמים שונים, שבדרך כלל משפיעים על חסימה של עורק הלב המספק את עיקר אספקת הדם לאזור. ללא זרימת דם סדירה ותקינה, הרקמות לא יקבלו את ההזנה התמידית שהן חייבות בשביל להתקיים והן יפסיקו לתפקד וימותו. זמן התגובה במקרים של התקפי לב הינם קריטיים, ומשפיעים במידה משמעותית את ההבדל בין חיים למוות.

אם אתם חושדים שאתם או קרוביכם עלולים לחוות חלילה התקף לב, גם אם אתם לא וודאים לגבי זה – אל תהססו להתקשר למוקד 101. הזמן מרכיב קריטי בכל הנוגע לטיפול יעיל בהתקף לב. עיכוב של דקות בודדות עלול לגרום לנזק קבוע בלב ואפילו מוות.

עד התקפי לב שכיחים?

התקפי לב נחשבים לשכיחים למדי במיוחד בעולם המערבי, וכמדי שנה עשרות אלפי בני אדם בישראל חווים התקף לב ראשוני ומשני. הוא גם מהווה את אחד מגורמי המוות השכיחים בישראל ובעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למה זה נגרם?

העורקים המובילים דם ללב במהלך השנים צוברים על גבי דפנותיהם הפנימיים פלאק- טרשת, שזה בעצם הצטברות של כולסטרול ותאי דלקת. הצטברות זו הנקראת "פלאק טרשתי" היא זו שגורמת להיצרות העורקים החשובים המובילים דם ללב ובעצם מונעת מהזרמת דם תקין להזין את הלב.

הצטברות הפלאק הטרשתי מתרחשת לאורך השנים, והיא קורית הן בגלל בעיות גנטיות, תורשתיות, אורח חיים לא בריא (כגון חוסר פעילות גופנית, עישון, מאכלים רווי שומן וכדומה).

מה מתרחש בזמן של התקף לב?

בזמן התקף לב, זרימת הדם המזינה את הרקמות של שריר הלב נעצרת או יורדת בצורה דרסטית מהנורמה. מצב זה של מחסור באספקת דם סדירה ומספקת מוביל לאותה רקמה שאין בה דם למות. כתוצאה מכך, רקמות שריר לא עובדות, והלב – שמתפקד בתור מנוע ומשאבת דם לכל הגוף, לא מצליח לספק לכלל הגוף את הדם הנחוץ לקיום, ובמיוחד למוח הזקוק לחמצן באופן מידי כל הזמן.

התסמינים הנפוצים של התקף לב- לפני ההתקף ובזמן ההתקף

ישנם תסמינים המעידים על כך שהתקף לב יכול להגיע, אך לפעמים לא ניתן להבחין בהם ובמקרים רבים זה מגיע בפתאומיות ללא סימנים מוקדמים. בכל אופן, ניתן לקבוע כי מבין התסמינים הנפוצים ביותר נכללים כאבים בחזה, המורגש בצורה של אי נוחות או כבדות ועד כאב מוחץ. הכאב הזה מתחיל באזור החזה ויכול להקרין לזרוע השמאלית, לכתף, לצוואר, ללסת ואף לכיוון הגב ומטה עד המותניים.

כיוון שאין זרימת דם תקינה לשאר הגוף בזמן התקף לב, ניתן לחוש קוצר או קשיים בנשימה, בחילות וכאבי בטן, דפיקות לב מואצות, חרדה קשה, הזעה, סחרחורת והתעלפות.

אתם בקבוצת סיכון לחוות התקף לב? רוצים לדעת עוד כיצד להימנע ואיך להתמודד מול זה? כאן באתר תוכלו לקבל מידע נרחב ומקיף בכל הנוגע להתקפי לב ודרכי ההתמודדות.

 

 

Back to top button