מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ בן גביר הגיש בקשה להיפגש עם אסירים ביטחוניים – וסורב על ידי השר בר-לב

לאחרונה אישרו יו"ר הכנסת מיקי לוי והשר לביטחון פנים עמר בר-לב מתווה ייחודי בו אם חבר כנסת מעוניין להיפגש עם אסירים ביטחוניים בכלא עליו לבקש אישור מיוחד שיבחן על ידי צוות מיוחד. עם החלטת המתווה, הגיש חבר הכנסת איתמר בן גביר בקשה כזו מתוך רצון להתעמת עם רוצחי משפחת פוגל ז"ל. אולם השר בר לב סירב לבקשתו של בן גביר.

במכתב מלשכת השר נמסר: "האסירים אותם רצית לבקר – אמג'ד עוואד וחכים עוואד – אינם מעוניינים בביקורך ומסרבים לביקור".

עוד הוסיפו: "הביקור כאמור עלול לגרום לפגיעה בהתנהלות התקינה של בית הסוהר, בהתאם לעילה של 'סכנה לביטחון בית הסוהר או לסדר, למשמעת ולמשמורת הבטוחה בבית הסוהר', הקבועה במתווה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן גביר תקף את בר-לב בתגובה לכך: "מדיניות השר לביטחון פנים היא מדיניות כושלת. קודם יושבים עם מחבלים ובונים יחסי אמון ואז ממשיכים לבקשות רשות מרוצחי משפחה. לאן המדיניות הרופסת, הפחדנית והמתירנית למחבלים עוד תדרדר? בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא-מלא, ונשים סוף להתנהלות הבזויה ונחזיר את השליטה בבתי הכלא למדינת ישראל. הריבון הוא אנחנו ולא הטרור".

עוד הוסיף בן גביר: "המתווה נועד להקל את חופש התנועה של חברי כנסת מרע"מ והמשותפת ולאפשר להם קשר עם רוצחים, אבל אני מתכוון לקלקל את החגיגה. לא אתן שדם האחים שלנו זועק מן האדמה – והרוצחים יקבלו מבקרים שיכבדו אותם. אני מגיע כדי לעשות ההפך ממה שבר־לב ומיקי לוי התכוונו: לצעוק עליהם, לבדוק שאף אחד לא מתבלבל ומפנק אותם, לראות שאין יותר סוהרות שהמחבלים מזמינים לאגף ופוגעים בהן, ובעיקר להזכיר לכולנו שמול הטרוריסטים צריך לעמוד בנחישות ולא בהתרפסות".

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button