בריאותמבזקים

מחלקות שיקום וסיעוד לקשישים בבי"ח הרצוג נותרות סגורות מהיעדר מימון של האוצר

העיתונאי יואב אבן חשף הערב (שני) בחדשות 12 כי ארבע מחלקות שיקום וסיעוד מורכב במרכז הרפואי הרצוג בירושלים, נותרות סגורות, מפאת חוסר מימון מהאוצר.

מנהל בית החולים הרצוג, ד"ר קובי חביב והמשנה למנכ"ל, אורנה כהן, מסרו: "מתוך תפיסה ערכית, ששמה את החולה הקשיש במרכז, ומתוך רצון להבטיח רצף טיפולי, אנחנו מפעילים, בכל זאת בתעריפים הפסדיים, שתי מחלקות שיקום מדהימות, ובהן 52 מיטות. לדאבוננו, יש תור עצום של למעלה מ-100 חולים, בעיקר ממרחב ירושלים, הממתינים בתור מצער זה, כדי להתאשפז במחלקות אלה. מדובר בחולים, רובם קשישים, הנתקעים שבועות ארוכים, לרוב במחלקות הפנימיות בבתי החולים הירושלמים, וזקוקים לטיפול מותאם בתחומי השיקום והסיעוד המורכב".

הם המשיכו: "שברון הלב הוא שאיננו מסוגלים כבית חולים ציבורי להפעיל בלי סוף מחלקות בתעריפים לא הגיוניים, כי ככה הוחלט באוצר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפו: "מדובר בהפסד של בין 3-5 מיליון ש"ח לשנה על כל מחלקה כזו שעובדת. לא צריך להיות פרופסור למתמטיקה, כדי להבין שתקצר דרכנו עד לפשיטת רגל ולסגירת שערי בית החולים, אם נקבל החלטה הומנית, שכל כך מתבקשת, לפתוח את כלל המחלקות".

ד"ר חביב ואורנה כהן תקפו: "תעריפי האשפוז במדינת ישראל בתחומי הגריאטריה והשיקום לא ראליים. הם מבטאים זלזול של המדינה בקשישיה. איך הפכנו לחברה שבה צריך מזל, כמעט כמו זכיה בלוטו, כדי לחלות במחלות מסוימות, ולא באחרות?! איך הפכנו למדינה, שמתעדפת חולים כאלו על אחרים, באמצעות פערי ענק בתעריפי האשפוז"?

מנהלי המרכז הרפואי הרצוג קראו לממשלה לפעולה: "אנו קוראים לממשלת ישראל להתאים את התעריפים למציאות, כדי שנוכל לפתוח את המחלקות המדהימות, הסגורות אצלנו ולפתור את המצוקה האדירה של חוסר קיצוני במיטות אשפוז בשיקום ובגריאטריה".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button