מבזקיםפוליטי / מדיני

עמותה הפועלת בתוך מרצ מקבלת תרומות מקרן פוליטית של מפלגה גרמנית

העיתונאי עמר מניב חשף הערב (שני) בחדשות 12 כי עמותה משפיעה במפלגת מרצ "מחנה האדומים" מקבל תרומות מקרן פוליטית ממפלגת השלטון בגרמניה.

"מחנה האדומים" הוא מחנה עם השפעה גדולה במרצ, בעיקר על בחירת יושבי הראש של מרצ, וכעת מחנה זה תומך בזהבה גלאון לראשות המפלגה מול חבר הכנסת יאיר גולן.

עורך הדין תומר נאור, היועץ המשפטי של התנועה לאיכות השלטו, מסר: "דיני הבחירות במדינת ישראל אוסרים בתכלית האיסור על קבלת תרומות מתאגידים, בין אם מדובר בתאגידים זרים, בין אם מדובר בתאגידים ישראליים. מצב שבו מועמד בפריימריז, בבחירות מקדימות, מקבל תמיכה מעמותה כזו או אחרת שנתמכת על ידי כספים זרים, הוא בהחלט מצב לא תקין ומבקר המדינה חייב להתייחס אל הנושא הזה בהקדם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יאיר גולן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאז שזהבה חזרה כל הטריקים, הקבלנות, העסקנות והכספים הזרים חזרו למפלגה. הגיע הזמן לנקות את השורות. מחר מתחילים מרצ חדשה".

מפלגת מרצ הגיבה לתחקיר: "מרצ מקפידה על הליכי מפקד והצטרפות תקינים. לא מוכרת לנו פעולת עמותת 'האנשים תחילה' והמחנות במפלגת מרצ אינם פועלים במסגרת עמותות".

פעיל הימין ויו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, הגיב בתקיפות לפרסום זה: "שנים רבות אנחנו צועקים על הכסף הרב ששופכות כאן מדינות שונות כדי להשפיע על החברה הישראלית, ועל מדינת ישראל. הפרסום הזה מדגיש את הצורך ביישום התוכנית של מפלגת נעם מג"ן הע"ם שתנטר את ההשפעות הזרות ותבטל אותן".

ארכיון. צילום: מרצ

Back to top button