מבזקיםצבא וביטחון

לראשונה מזה עשרות שנים: רפורמה במעמדם של יתומי מערכות ישראל הבוגרים

הוועדה לבחינת מעמדם וזכויותיהם של יתומי מערכות ישראל הבוגרים, הגישה המלצותיה לשר הביטחון בני גנץ. על רקע הבנת מציאות חייהם המורכבת של חלק מאוכלוסיית היתומים הבוגרים ומתוך הרצון להיטיב ולסייע בידי אוכלוסייה זו, ביקש שר הביטחון בהתאם להמלצות גורמי המקצוע במשרד הביטחון ובצה"ל להקים ועדה בראשות השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, לשעבר המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון.

הוועדה הוקמה כחלק מייעוד ומחויבות מערכת הביטחון להעניק שירות מופתי ורגיש לבני המשפחות השכולות, וכחלק מהחוב המוסרי של המדינה כלפי יתומי מערכות ישראל. ההמלצות הוגשו לשר הביטחון לאחר עבודת מטה אינטנסיבית ומקיפה שביצעה הוועדה בשיתוף פעולה מלא עם ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי בירך על המהלך ואמר: ״מתוך חובה מוסרית, צה״ל סימן את נושא האלמנות והיתומים כנושא המחייב שיפור. זוהי חובה שצריכה להפוך למעשים. החלטות הועדה, הן חלק מתהליך ארוך. אני מבקש להודות למפקד המכללות, אלוף איתי וירוב, אשר החל את תהליך הליווי וההוקרה של האלמנות והיתומים לפני מספר שנים ולראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, אשר הוביל בשנה האחרונה את העבודה מול משרד הביטחון ושאר השותפים בנושא. תהליך זה מבטא את חשיבות הצורך לספק למשפחות תנאים נאותים, ומבטא גם את האחריות שלנו כלפי אלו שמסרו את חייהם למען מדינת ישראל. העבודה לא הסתיימה. יש נושאים נוספים שצריך לשפר, ולכן נוסיף לפעול ולחזק את האוכלוסייה המיוחדת והחשובה הזו, שאנו חבים לה ורואים בה חלק בלתי נפרד מצה״ל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button