מבזקיםתנועה ותחבורה

מיכאלי מקדמת הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבת, הביקורת לא איחרה לבוא

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הנחתה את יו"ר חברת נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבתות באופן קבוע. 

לדברי השרה מיכאלי, אי-ההפעלה בסופי השבוע תפגע פגיעה משמעותית בציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי. יתרה מזו, התשומות העצומות בסך עשרות מיליארדים, המושקעות על ידי המשרד דרך נת"ע בתשתית התחבורתית העתידה להוות את עמוד השדרה של התחבורה בגוש-דן בשני העשורים הקרובים, מצדיקות מיצוי מלא שלה 7 ימים בשבוע לטובת הציבור.

בנוסף אומרת שרת התחבורה כי ההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כידוע, מאז כניסתה של שרת התחבורה מיכאלי לתפקידה, השרה פועלת לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עד לעת עתה האילוצים הקואליציוניים וההתחייבויות בין לפיד לבנט מנעו זאת. כעת הנחתה השרה את חברת נת"ע לבחון את האפשרויות ולהציג תכנית מסודרת שתאפשר את הפעלת הרכבת הקלה בשבת באופן מידי כבר עם הפעלת הקו בחודש נובמבר. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מרב מיכאלי: "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינן.ם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

תנועת 'דרכנו' מברכת את שרת התחבורה מרב מיכאלי על הודעתה כי תיבחן האפשרות להפעלת הרכבת הקלה גם בימי שבת. כזכור, בתחילת השבוע פנתה תנועת דרכנו לשרת התחבורה והעבירה לה חתימות של למעלה מאלף אזרחים ואזרחיות שדרשו שמיכאלי שלא תאפשר את סגירת ה'קו האדום' של הרכבת הקלה בגוש דן בימי שבת וחג.

בפניה לשרת התחבורה מרב מיכאלי, ביקשה תנועת דרכנו כי תורה על פתיחת הקו האדום לנסיעה גם בימי שבת וחג. "מצטרפים אלינו לפניה למעלה מ-1000 חותמים וחותמות אשר יחד איתנו מביעים דאגה בנוגע לפגיעה בציבור החילוני והמסורתי ולפגיעה בסטטוס קוו, בסביבה ובכל אותם אזרחיות ואזרחים שהיעדרה של תחבורה ציבורית בשבת לא מאפשרת להם לקיים את השבת בדרכם", כתבה למיכאלי עו"ד עלוה קולן, סמנכ"לית קידום מדיניות ב'דרכנו', בציינה עוד כי "שלוש התחנות באזור בני ברק הן תת קרקעיות, וניתן לקבוע שהרכבת לא תעצור בהן כלל".

"משפחות ללא רכב, צעירים ללא רישיון נהיגה , סטודנטים, וכל מי שרוצה לנסוע בתחבורה ציבורית בסופ"ש נותרים ללא מענה. בשבילנו זה קו אדום. אנו מבקשים כי תפעלי לקידום מתווה להפעלת הקו בשבת באופן שיאפשר לאוכלוסייה שרוצה לעשות בו שימוש, וזאת מבלי לפגוע בקדושת השבת בערים החרדיות – כל אחת ואחד מאיתנו זכאים לציין ולחוות את השבת בדרכו", כתבה עוד עו"ד קולן בפניה.

מתנועת ש״ס נמסר: "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה."

ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לקידום הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבת: "מציע למירב מיכאלי שתתחיל להתעסק בבעיות התחבורה הקשות של ישראל בימי חול, לפני שהיא מחפשת פרובוקציות בשבת. במקום לדאוג לבעיית הפקקים והתאונות, השרה מיכאלי מחפשת כותרות קלות, פעם עם עיסוק בטמפרטורה ברכבת, וכעת באמצעות חילול שבת ופגיעה בזהות היהודית של המדינה. אולי עדיף שתישאר במה שהיא טובה, בטיקטוק".

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button