בריאותמבזקים

משרד הבריאות תומך במאבק המתמחים אך קורא להם שלא להתפטר

בשנה החולפת מוביל משרד הבריאות את השינוי המורכב אך הנדרש בתנאי ההעסקה של הרופאות והרופאים המבצעים תורנויות, ובהתאם בוצעה עבודת מטה מעמיקה שבסיומה נכתב דו״ח מנדלוביץ׳ המשרטט מתווה מקצועי, אחראי וישים לקיצור משך התורנויות.

לצערנו, התנערות משרד האוצר מהתחייבותו להעביר תקציב ייעודי שסוכם בין שרי האוצר, הכלכלה והבריאות, בצד התנגדות ומאבק של הר"י למתווה קיצור התורנויות, מנעו עד עתה את יישומו.

לאחרונה חתמה שרת הכלכלה על ההיתר המתוקן בעניין קיצור התורנויות, אשר מאמץ באופן מלא את המלצות דו"ח משרד הבריאות (דו״ח מנדלוביץ׳). בשל תקופת הבחירות ולאור הנחיית היועצת המשפטית לממשלה, דחתה שרת הכלכלה את מועד כניסתו לתוקף של קיצור משך התורנויות לספטמבר 2023. משרד הבריאות נערך ליישום המתווה במועד האמור, אך יודגש כי יציאה ממשית לדרך תחייב הקצאה מיידית של תקנים ומשאבים על ידי האוצר וכן הסדרת תנאי השכר בהבנות עם הר״י.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאבק המתמחים מוצדק, קיצור משך התורנויות הוא מהלך הכרחי לבריאות הציבור. הרופאות והרופאים המתמחים מהווים מרכיב חיוני במערכת הבריאות, ולפיכך משרד הבריאות קורא להם שלא לנקוט בצעדים שיפגעו בתפקוד התקין של בתי החולים.

מצורפים וידאו+ תמונות מהיום. לשימוש חופשי. נשלח בזירה
ארכיון. צילום: ללא קרדיט

Back to top button