מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ יאיר לפיד קיים דיון בהשתתפות עשרים נציגות ארגוני נשים

ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, קיימו היום (רביעי) דיון מיוחד בנושא המאבק באלימות נגד נשים בהשתתפות עשרים נציגות מארגוני החברה האזרחית, בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בדיון השתתפו מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, יו"ר הרשות לקידום מעמד האישה, וכן נציגות הארגונים הבאים: שדולת הנשים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי אלימות מינית, מרכז רקמן, נעמת, פורום מיכל סלה, בת מלך, רוח נשית, אסל"י, בונות אלטרנטיבה, הלובי למאבק באלימות מינית, אישה לאישה, ויצו, אישה לאישה מרכז פמיניסטי חיפה, ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, אחותי, אני אישה, ארגון גג ל-14 המקלטים לנשים מוכות בישראל, איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ועמותת נע"ם.

ראש הממשלה הדגיש כי על הממשלה לעשות הכול כדי למגר את תופעות האלימות נגד נשים. כמו כן, ראש הממשלה לפיד הנחה את צוותו להמשיך בהידברות מול נציגות הארגונים על מנת לדון בצעדים אופרטיביים נוספים לטיפול במאבק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציגות הארגונים הודו לראש הממשלה על היוזמה למפגש, על הבמה שניתנה להן להשמיע את דבריהן, וכן על כך שלראשונה מכונס פורום מסוג זה במעמד ראש הממשלה וגורמי קביעת המדיניות.

מדברי ראש הממשלה יאיר לפיד בדיון: "בחדר הזה התכנסה קבוצה גדולה של נשים שמייצגות יותר מחצי מהאוכלוסייה, עשרות ומאות אלפי קורבנות. אמרתן שזה דיון יוצא דופן, זה לא צריך להיות יוצא דופן – זה צריך להיות הסטנדרט. ממשלת ישראל מחויבת להתייחס לחצי מהאוכלוסייה במדינת ישראל ולקשייה".

הוא המשיך: "מוטיב חוזר במפגש הוא הצורך ב-one stop shop, דווקא בגלל המורכבות ורוחב הבעיות. דנו כאן בסדרה שלמה של נושאים. כשיש הרבה בעיות המערכת מתחילה להתפזר. אתן צודקות לגמרי – אנחנו צריכים לייצר one stop shop".

לפיד הוסיף: "אני חוזר על מחויבותי ל-'אמנת איסטנבול', לא מפני שביקשתן אלא מפני שאני מאמין בזה, זה מה שאנחנו צריכים לעשות כמדינה וכחברה. אני מודה לכן על כך שהגעתן, אני מתרגש מזה מאוד. זה ראוי להערכה עצם העובדה שמנהיגות אזרחיות יוצאות מאזור הנוחות שלהן, ומקדישות זמן, מאמץ וכאב לב בשביל משהו שחזק מהן – זו משמעות החיים. אנחנו נדאג שלמפגש הזה יהיה המשך אפקטיבי וראוי למאמץ המשותף לכולנו".

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן אמר: "במהלך השנה האחרונה משרד הרווחה הרחיב באופן משמעותי את השירותים והעמיק את המענים לכל מה שקשור בסוגיית הטיפול באלימות במשפחה ובאלימות נגד נשים, גם בפן התקציבי וגם במחקר כך שלראשונה זה עשרים שנה המשרד עורך מחקר למדידת היקף תופעת האלימות בחברה הישראלית תוך בניית מדד בראייה רב תרבותית. שיתוף הפעולה בין המשרדים יחד עם הארגונים השונים הוא הנוסחה הטובה ביותר להצלחה של כולנו למיגור תופעת האלימות. אני מודה לרה"מ יאיר לפיד על הדיון החשוב הזה, ולחברתי השרה מירב כהן על שיתוף הפעולה המתמשך בין המשרדים למיגור תופעת האלימות נגד הנשים".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה: "שמחתי לפגוש היום את נציגות ארגוני הציבור הנלחמות למניעת אלימות נגד נשים. יחד עם ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, והצגנו בפניהן את הפעילות שלנו. עשינו לא מעט בשנה האחרונה: הממשלה שלנו הקציבה 200 מיליון ש"ח לתוכנית טיפול ומניעה של אלימות במשפחה, כ-50 מיליון ש"ח למערך בריאות הנפש המתמחה בטיפול בנפגעות ונפגעי אלימות מינית, הוספנו חדרים אקוטיים, הקמנו מרכזי הגנה ייעודיים למתלוננות, ועשינו עוד המון. אבל זה כמובן לא מספיק ומלאכה מרובה עוד לפנינו. מבטיחה שאני לא אעצור ולא ארפה עד שהבנות שלי ושל כולנו תוכלנה ללכת ברחוב ולהרגיש בטוחות. עד שהן ירוויחו בהתאם ליכולות שלהן, כמו הגברים שאיתן. עד שיעזו לחלום בגדול, בענק".

צילום: קובי גדעון /לע"מ
צילום: קובי גדעון /לע"מ
צילום: קובי גדעון /לע"מ

Back to top button