מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: שלף אקדח, ירה למוות באדם ונמלט לחו"ל – עד שלאחרונה הוסגר לישראל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד אנס אבו טהה (19) מרהט, לאחר שנכנס לבית קפה בבאר שבע ורצח את אחד המבקרים במקום. לאחר האירוע נמלט לחו"ל ורק לאחרונה הוסגר לישראל. הפרקליטות הגישה כתב אישום נוסף נגד עוביידה אבו טהה (19) מרהט, בין היתר לאחר ששרף את הרכב ששימש את אנס בעת ביצוע הפשע.

מכתבי האישום שהוגשו על ידי עו"ד איילת קדוש עולה כי במהלך 2019 נחשד המנוח ברציחתם של אחיו של אנס ובן משפחה נוסף. על אף שהמנוח לא הועמד על כך מעולם לדין, החליט אנס לנקום בו, ולגרום למותו.

במהלך ספטמבר 2021 ,לאחר שאנס קיבל מידע כי המנוח נמצא בבית קפה בבאר שבע, הוא הצטייד באקדח והגיע לבית הקפה, שעה שהיה הומה אדם. לאחר שאנס הבחין במנוח יושב סביב אחד השולחנות שלף אקדח והחל לירות לעברו מטווח קצר, בכוונה לגרום למותו ותוך שהוא מסכן את חייהם של האחרים שישבו בבית הקפה אותה העת. לאחר מכן, נמלט הנאשם מבית הקפה, נכנס לרכב בו נהג חברו, והורה לו, תוך שהוא מאיים עליו באקדח, לנסוע במהירות מהמקום. בסמוך לביצוע הרצח, לאחר שנודע לעוביידה, בן דודו של אנס, על האירוע, הוא נתבקש להצית את הרכב ששימש את אנס וחברו לברוח מזירת הרצח כדי להשמיד ראיות ואכן, כך עשה כששרף את הרכב יחד עם אדם נוסף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה מהאירוע נפצע המנוח פציעות אנושות ונפטר מספר שעות לאחר מכן בבית החולים. כמו כן אדם נוסף אשר ישב אותה העת עם המנוח בבית הקפה נפגע אף הוא מירי.

מספר ימים לאחר האירוע הנאשם נמלט מן הארץ לדובאי ומשם לטורקיה. זמן קצר לאחר מכן פתחה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בהליכים להסגרתו. במהלך אפריל השנה נעצר אנס בבולגריה ולאחרונה הוכרז שם בר הסגרה. בהמשך לטיפולה של עו"ד יעל הכהן מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, ב 16.8.22 הוסגר אנס לארץ.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל כנגד אנס ציינה עו"ד קדוש כי: " … העבירה המיוחסת למשיב- רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, בנסיבות המתוארות בכתב האישום, מעידה, כמאה עדים על המסוכנות האינהרנטית הנובעת ממנו. זאת, נוסף לעובדה שהמשיב ביצע את הרצח בטבורה של עיר בלב בית קפה הומה אדם, תוך יצירת סיכון ממשי לחיי אחרים ותוך שהוא פוגע באדם נוסף שנכח במקום ותוך שימוש באיומים כלפי החבר שעמו נסע לזירה."

לאנס אבו טהה יוחס רצח בנסיבות מחמירות; חבלה חמורה בנסיבות מחמירות; עבירות בנשק ותחמושת (נשיאה והובלה); איומים ושיבוש מהלכי משפט לעוביידה אבו טהה יוחס הצתה והשמדת ראיה.

כתב אישום אבו טהה
אילוסטרציה

Back to top button