מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד בישיבת סיעה: "יש שאלה אחת שאף אחד לא שואל במערכת הבחירות הזו"

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא היום (חמישי) דברים בפתח ישיבת סיעתו. בשיחה התייחס לפיד לנושאים הבוערים כגון ההסכם עם איראן, המשבר בחינוך ויוקר המחיה.

מדברי לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, בטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. יש שאלה אחת שאף אחד לא שואל במערכת הבחירות הזו. מדברים על הכל חוץ ממנה. פוליטיקאים מדברים על סקרים, מדברים על איחודים ופיצולים, מדברים בעיקר על עצמם. יש שאלה אחת שהם לא שואלים, למרות שהיא השאלה היחידה שחשובה: איפה אנחנו רוצים להיות עוד ארבע שנים? איפה אנחנו רוצים להיות בדברים שבאמת מעניינים את אזרחי ישראל? איך נעבוד יחד כדי לטפל ביוקר המחיה? איך נמנע את הסיבוב הבא בעזה? איך נייצר משרות בשכר גבוה לילדים שלנו? איך נמנע מאיראן להפוך למדינה גרעינית ונמנע מלחמה עם לבנון? איך נגדיל את המשטרה ומשמר הגבול באלפי שוטרים? איך נטפל במשבר החינוך? יש פה משבר חינוך וצריך לטפל בו. לפני שנה וחודשיים מדינת ישראל התחילה לעשות שינוי בסדר העדיפויות שלה."

עוד הוסיף ראש הממשלה: "השינוי הראשון הוא שפתאום היתה לה ממשלה שבאה לעבוד. שלא עסוקה בעצמה, אלא באזרחים. ממשלה שלקחה אחריות. הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר, שיפרה באופן דרמטי את היחסים הבינלאומיים שלנו, הובילה אותנו לצמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה, החזירה את ההרתעה שלנו בכל הזירות, השקיעה סכומים חסרי תקדים בשכר החיילים, במאבק באלימות נגד נשים, בגמלאים, בנכים, באנשים עם מוגבלויות. לא בכל דבר הצלחנו, יש עוד המון עבודה, אבל מצבנו היום טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי. זה המבחן. אין אחר. הנחת העבודה של פוליטיקאים היא שלציבור יש זכרון קצר. אני לא קונה את זה. אנשים זוכרים מה היה פה לפני שנה וחודשיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לפני שנה וחודשיים היו פה סגרים ומסיכות ושדות שרופים בעוטף עזה ומשבר עם הממשל האמריקאי ואז – לא עכשיו – היה הזינוק הגדול ביוקר המחיה, וראש ממשלה חשוד בשחיתות עמד על מדרגות בית המשפט כי הוא החליט לפרק את שלטון החוק בישראל. בעיקר, לפני שנה וחצי אזרחים ישראלים שנאו אחד את השני. השנאה עמדה באוויר. את כל זה התחלנו לשנות. הקמנו ממשלה שהלכה לטפל בדברים הגדולים. בדברים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל. הממשלה הזו נפלה בגלל פוליטיקה קטנה וחברי כנסת מהשוליים, אבל הרעיון הגדול שעמד מאחוריה חשוב מאי פעם. הרעיון הוא שתפקידה של הממשלה הוא לטפל בעתיד שלנו. אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, בטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. באנו לשנות, ממשיכים לשנות. תודה רבה."

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. ארכיון. צילום: ללא קרדיט

Back to top button