חדשות הארץמבזקים

התיק נגד תושב השומרון מאירוע התקיפה החמור סמוך לאריאל ייסגר

פרקליטות מחוז מרכז, הודיעה לפני זמן קצר (חמישי) לעו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' ולארגון "יש דין", כי התיק כנגד תושב השומרון, אשר הגן על עצמו ועל הילדים באירוע התקיפה החמור סמוך לאריאל ייסגר.

עו"ד עדי קידר אשר מייצג את התושב מסר "אנחנו מברכים על החלטת פרקליטות מחוז המרכז לסגור את תיק החקירה כנגד החשוד, החלטה שהיא מחוייבת המציאות. כזכור החשוד עמד חוצץ בינו לבין פורעים ערבים אשר עשו דין לעצמם והחליטו לתקוף חבורת ילדים שכל חטאם היה יציאתם לפעילות חינוכית בשטח הצמוד לעיר אריאל אשר אינו שייך לפורעים, אשר רדפו, תקפו והשליכו אבנים תוך שהם מצוידים בכלי תקיפה את הילדים עד שבשלב מסוים נאלץ מרשי להגן על עצמו והילדים מפני תקיפה משוללת רסן זו . אין לפורעים ובני משפחת המנוח להלין אלא על עצמם", מסר קידר.

בארגון חוננו מתארים את פרטי האירוע: "נזכיר, כי התושב, יחד עם קבוצת נערים, אשר סיירו בסמוך לעיר אריאל, הותקפו בצורה קשה ע"י עשרות ערבים, אשר חלקם היו מצוידים בכלי תקיפה, אלות וגרזנים. ההמון סגר על חברי הקבוצה, והתושב, אשר היה המבוגר היחיד במקום, הזעיק עזרה, ובשלב מסוים כאשר ההמון סגר עליו, נאלץ להגן על הנערים ועל עצמו. כעת כאמור תיק החקירה כנגד התושב יסגר לאחר שהמשטרה והפרקליטות קבעו כי התושב נהג כשורה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון יש דין, המייצג את עלי חרב בהליכים המשפטיים נמסר בתגובה: ״מערכת אכיפת החוק הישראלית ממשיכה לספק לעבריינים הפוגעים בפלסטינים חסינות מפני הדין אפילו כאשר אלו נוטלים את חייו של אדם. חקירת דקירה מכוונת של מתנחל שנתמכת בשלל עדויות של הנוכחים באירוע נסגרת תוך חודשיים, שבמהלכם פעולות החקירה כללו הפחדה ואיום על בני משפחתו של עלי חרב ועדי ראיה נוספים. החלטת הפרקליטות לסגור תיק כה חמור ללא כתב אישום, וקבלת טענת החשוד כי פעל להגנה עצמית עומדות בסתירה לעדויות רבות של פלסטינים שהיו במקום ואף להתנהגותו של החשוד לאחר מעשה. בנוסף, במקום היו לכל הפחות מאבטחים חמושים של ההתנחלות אריאל (וייתכן שאף כוחות צבא). אילו היו סבורים שמי מהנוכחים מצוי בסכנת חיים ודאי היו פועלים להגן על האזרחים שלצדם. החלטת הפרקליטות מוכיחה שחייו של פלסטיני בגדה המערבית שווים בעיני מערכת אכיפת החוק כקליפת השום."

Image by VBlock from Pixabay

Back to top button