מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה: פוענח רצח השאם אבו-סרייה, החשוד המרכזי הוא גיסו

לפני כחודש בתאריך 29.7, התקבל במשטרה דיווח על אירוע אלימות וירי בג'בל מוכבר בירושלים. בעקבות הירי, פונה מהמקום אדם בשנות ה-50 לחייו באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותו. כוחות המשטרה שהגיעו למקום, החלו בחקירת הרצח, ביצוע סריקות ואיסוף ממצאים וראיות בזירה.

חקירת המקרה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב קדם. כבר בראשית החקירה, הצליחו חוקרי המשטרה במחוז ירושלים להתחקות אחר זהות המעורבים במעשה הרצח. החשוד המרכזי בירי וברצח (תושב ג׳בל מוכבר, 46) שהינו גיסו של הקורבן שנרצח, היה בבריחה, ובתום פעולות חקירה שביצעו שוטרי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב קדם במחוז ירושלים, הוא נעצר ע״י השוטרים במחסום א-זעיים בתאריך 11.8. בהמשך נעצרו ע״י בלשי המשטרה גם שני אחיו של החשוד המרכזי (תושבי ראס אל עמוד, 25, 33) שהיו מעורבים גם כן במעשה הרצח.

מהחקירה שהתנהלה במחוז ירושלים, עולה כי עפ״י החשד בתקופה האחרונה התגלע סכסוך בין הקורבן לאשתו, מה שהוביל לכך שעזבה את הבית. בליל הרצח, המנוח (תושב מ.פ שועפאט) הגיע לבית אחיה של אשתו בג׳בל מוכבר עם ילדיו, בכדי ליישב את הסכסוך ולהחזיר את אשתו. בשלב מסויים החשוד במעשה הרצח ואחיו (אחים של אשת המנוח) רדפו אחריו רגלית, כשאחד מהם היה חמוש באקדח וחשוד אחר היה עם אלה בידו. אז החשוד ברצח ביצע ירי של מספר כדורים לעבר המנוח עד שפגע בו בגבו ורצח אותו. מיד לאחר המעשה החשודים הותירו את הקורבן לגסוס למוות, נמלטו מהמקום, והמנוח מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מעצרם וחקירתם של שלושת האחרים החשודים במעשה הרצח, הוארך מעצרם מעת לעת בבימ״ש השלום בירושלים. במהלך החקירה במשטרה, בוצעו מגוון פעולות חקירה לרבות גביית עשרות עדויות, שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, פעולות במישור הסמוי והגלוי ואיסוף ראיות פורנזיות ואחרות.

עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים ע״י המשטרה, בסופ״ש האחרון הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שיוגש ע״י הפרקליטות בימים הקרובים, ומעצרם הוארך עד ליום ג׳ (30.8).

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובכל הכלים והאמצעים שברשותה לפענוח מקרי רצח, למעצר ולמיצוי הדין עם רוצחים ועבריינים אלימים באשר הם, בחברה הערבית ובכל מקום אחר."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button