צרכנות

רעיונות לארוחת ערב שמכינים עם הילדים

גם הילדים שלכם לא ששים לשולחן כשאתם קוראים לארוחת הערב? אתם לא לבד! אחת הדרכים להלהיב ילדים לקראת ארוחת ערב היא פשוט לשתף אותם בהכנתה. הבישול המשותף מספק זמן איכות מהנה, ששכרו בצידו. אספנו כמה מתכונים שכיף להכין עם הקטנטנים במטבח ולא פחות טעים לאכול, כל המשפחה יחד.

 

לא יוצאים מהבית: בית לזית

מנה שמלווה ילדים ישראליים משנות ה-70 בכל בית. בית לזית הם מאפים קטנים שילדים קטנים אוהבים להכין, וכל בני הבית שמחים לאכול. כמה שזה פשוט, ככה זה מהנה! מספק שעה של תעסוקה במטבח והתנסות במיומנויות בישול שונות שכיף ללמוד. אז מה עושים? קודם כל שוטפים ידיים, אחר כך מחממים תנור ל-175 מעלות ורק אז- מתחילים עם הבצק. ערבבו בקערה קמח, אבקת אפייה, חמאה מומסת ושמנת חמוצה (בכל אחוז שומן שתבחרו). לושו את הבצק בעזרת הידיים הקטנות והנקיות עד שמתקבל בצק רך, גמיש ולא דביק. חלקו את הבצק ל-30 כדורים שווים בגודל פינג פונג (זו הזדמנות מצוינת לחבר את הילדים למספרים ולתכנון) ושטחו כל עיגול באמצעות האגודל. הניחו זית במרכז כל עיגול, סגרו בצביטה וכדררו בידיים לכדורים מושלמים- או כמעט מושלמים, בכל זאת, ילדים. הברישו כל כדור בביצה ופזרו מעל פרמז'ן ושומשום. שלחו לאפייה ל-20 דקות בערך, עד שהחלק החיצוני מזהיב וריח נוסטלגי מתפזר בבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

פיצות אישיות עם כל המשפחה!

אין דבר שיותר משמח ילדים (בכל הגילאים) מפיצה. המנה האיטלקית שעשתה עלייה לפני שנים רבות לא מאבדת מכוחה גם ב-2022, ואין פעילות מושלמת יותר לחופש הגדול, או לכל זמן בשנה, מאשר להכין עם הילדים מתכון לפיצה. כאן כדאי שהחלק של הלישה ייעשה בידי מיקסר, שיפתח את הגלוטן בקלות. ערבבו בקערה קמח, שמרים, סוכר, מלח, שמן וביצה. החלו את הלישה והוסיפו בהדרגה מים רותחים עד שמתקבל בצק אחיד וגמיש, נוח לעבודה. חלקו את הבצק לכדורים קטנים מקומחים וגשו להכנת הרוטב. שימו בסיר מעט רסק עגבניות ועגבניות חתוכות (טריות או מרוסקות), שמן זית וכמה שיני שום, מלח ופלפל. הביאו לרתיחה ובשלו עוד חצי שעה על אש קטנה. בזמן הזה תוכלו להכין את התוספות. מה הילדים שלכם אוהבים? הוציאו מהמגירות כל מה שיכול להתאים וחלקו לקעריות קטנות: גרעיני תירס מתוק או תירס גמדי, זיתים ירוקים ופטריות. לאחר מכן פתחו כל כדור, מרחו עליו שכבה דקה של רוטב, פזרו עליו פתיתי גבינה צהובה וקשטו תוספות, ושלחו לאפייה של 10 דקות ב-190 מעלות. והתוצאה? מתכון לפיצה שהוא רק שלכם.

אם אתם מחפשים להכין פיצה ביתית בגרסה הקלה יותר, תמיד תוכלו להכין את הפיצה פיתה המסורתית עם רסק עגבניות או קטשופ, אורגנו, מעט שום גבישי, מלח, פלפל ומעל גבינה צהובה או מוצרלה נפלאה. לאחר ההרכבה הכניסו אותה למיקרוגל לשתיים שלוש דקות ולפניכם פיצה-פיתה נפלאה ומהירת הכנה במיוחד. כמובן שגם עליה ניתן להוסיף כל תוספת שאוהבים.

 

לא רק בחנוכה: לביבות תירס

מתכון שמכינים ב-10 דקות (גם עם הילדים), במינימום השקעה ולכלוך, ומקסימום הנאה- כל המשפחה יחד. התירס הזהוב הזה, שטעים כמעט בכל מנה, מקבל במתכון הזה את מלוא הכבוד. יחד עם פתיתי גבינות שנמסים בחום, סלט ירקות פשוט חתוך ומטבל שמנת חמוצה בצד- הנה לכם ארוחה מושלמת, מלאה בטעם של ילדות. ערבבו בקערה אחת קמח, תירס (טרי, משימורים או מופשר מהקפאה), ביצים, גבינה לבנה או שמנת חמוצה, פתיתי גבינה צהובה או מוצרלה ושמנת לבישול (או חלב). ערבבו עד לקבלת תערובת נוזלית אך סמיכה. הכינו מראש  צלחת עם כמה ניירות מגבת והתחילו במלאכת הטיגון: חממו במחבת כמה כפות שמן וטגנו את הלבבות משני הצדדים על להבה בינונית עד להזהבה. גרסה אחרת לא פחות טעימה והרבה פחות שמנונית, היא לביבות אפויות. הכינו את התערובת לפי ההנחיות, ובמקום לטגן במחבת פשוט מרחו על נייר אפייה בתבנית שכבה דקה של שמן זית, הכניסו לאפייה של 15-20 דקות, הפכו ואפו עוד 10 דקות.

לסיכום, ניתן להכין עם הילדים מנות נהדרות לארוחת הערב. אם יש לכם סרבני אוכל קטנים, תראו שברגע הם זוללים את המטעמים שהכינו במו ידיהם.

Back to top button