חדשות חוץ

הברונית רוטשילד התארחה בכנס 125 שנים לקונגרס הציוני בבאזל

הברונית אריאן דה רוטשילד התארחה היום (ראשון) בכנס המנהיגות של ההסתדרות הציונית העולמית שנערך כעת בבאזל, שוויץ, לציון 125 שנים לקונגרס הציוני הראשון.

בכנס שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית לציון 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל השתתפו למעלה מ-1,400 מנהיגים, יזמים ופילנתרופים יהודים מרחבי העולם. הכנס עוסק ביישום חזונו החברתי-כלכלי של הרצל ובגיבוש מענה לאתגרים של העם היהודי בעשורים הבאים.

במהלך האירוע אמרה הברונית אריאן דה רוטשילד כי מדינת ישראל מתמודדת היום עם שלושה אתגרים: "האתגר הראשון הוא הפילוג בחברה הישראלית, יש פערים עצומים בין הקהילות השונות, החרדים, הליברלים ומה שבניהם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הברונית דה רוטשילד אמרה כי האתגר השני מתייחס ליהדות התפוצות: "הצעירים בתפוצות היום לא מחויבים לישראל כפי שאנחנו רואים וראינו אותה, הם פחות מחויבים ואנחנו לא רוצים לחשוב מה יהיה בעתיד. זו חשיבות עליונה, לחבר את צעירי התפוצות למדינת ישראל".

הברונית דה רוטשילד התייחסה לאתגר נוסף כשאמרה כי: "על המדינה ליצור הנהגה חזקה, מלוכדת, מאוחדת שתבטיח את קיומה של מדינת ישראל לשנים ארוכות".

יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל מסר: "החזון של הרצל לפני 125 שנה, כלל לא רק את הקמתה של מדינה יהודית בארץ ישראל אלא גם הקמת חברת מופת ציונית, מנהיגותית, המחויבת ליצירת עולם טוב יותר. חזונו של הרצל דיבר על הקמת מנהיגות יהודית שתוביל את יהודי העולם לבית לאומי אחד, וחמישים שנים בדיוק לאחר הקמת החלום שלו קמה מדינת ישראל".

קרדיט: עומרי סגן
קרדיטף עומר סגן
קרדיט: עומרי סגן

Back to top button