צרכנות

באילו מקרים נזדקק לשירות עמילות מכס?

קרדיט תמונה FREEPIK

אם תשאלו אדם מן המניין מהם שירותי עמילות מכס? סביר להניח שהוא לא ידע, כיוון שהתחום מוכר יותר לאנשי עסקים העוסקים ביבוא ויצוא מול רשויות המכס בנמלים.
עמילות מכס הוא תחום העוסק בו עמיל מכס, מייד נסביר מהו תפקידו בפועל,
למה כל כך חיוני להיעזר בשירותיו ומי באמת צריך את השירות הזה?

תחום היבוא והיצוא מתפתח ככל שעובר הזמן, במיוחד במדינות שבהן ישנן ספינות ענק היוצאות והנכנסות מידי יום עמוסות סחורה.
על הסחורות האלה צריך לשלם מכס על פי חוק רשות המיסים, לרבות הכנת מסמכים שונים וניירת. למעשה, עמילות מכס נעשית על ידי  עמיל מכס בעל הסמכה מרשות המכס,
כאשר תפקידו בין השאר הוא לסווג את הטובין אשר מיובאים ומיוצאים לצורך חישוב תשלום מיסים על ידי בעל העסק ולצורך בדיקת החוקיות.

האם על עמיל מכס להיות בעל הסמכה?

וודאי. מכיוון שמדובר על מקצוע רשמי הטומן בחובו אחריות מרובה, כיום החוק קובע שעל עמיל מכס להיות רשום בפנקס סוכני המכס ולקבל הסמכה מרשות המכס לאחר לימוד ועמידה במבחנים הדרושים.
כחלק מתפקידו, הוא מייצג את היבואן או היצואן אל מול רשויות המס והנמל בכל הפעילות הדרושה לשחרורו או הוצאת הסחורה מעבר לים.
נציין כי תהליכים אלו מורכבים מאוד, ולכן על עמיל מכס להכיר את כל החוקים והתהליכים הכרוכים ביבוא ויצוא של סחורה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עמיל מכס – ייצוג הדומה לרואה חשבון ועו״ד

יבואנים, יצואנים ובעלי עסקים בסופו של דבר מעוניינים שאדם מקצועי ידאג לאינטרס שלהם, ממש כמו שרואה חשבון מייצג אותם אל מול רשויות המס ודואג שלא ישלמו מיסים שלא לצורך. כך בדיוק תפקידו של עמיל מכס.
כאשר בעל עסק מעוניין לעסוק בתחום של יצוא ויבוא מוצרים לארץ או מן הארץ,
הוא מעוניין שיהיה לצידו גורם מקצועי שינווט אותו בבטחה,
ידאג לאינטרסים שלו וכמובן ייצג אותו בצורה הטובה ביותר אל מול רשויות החוק בכדי שינחה ויכוון אותו בתהליך המורכב לצורך מזעור הסיכונים האפשריים וחיסכון בעלויות.

עד כמה שירותי עמילות מכס חיוניים?

לא רק שירותיו של עמיל מכס נחשב לחיוני בכל הקשור ליבוא ויצוא, אלא מאפשר לבעל העסק או היבואן להתנהל בצורה נכונה ביום יום, הרי כל פעולה קטנה או כל החלטה בתחום זה יכולה להיות הרת גורל. לדוגמה, במידה ותמחור המוצרים לא נעשה בצורה נכונה ובהתאם לגובה המיסים המשולמים, זה אומר שבעל העסק מפסיד כסף.
זו הסיבה שעמיל מכס יכול לתת לבעל העסק גם ייעוץ מקדים טרם ייבוא של מוצרים מסוימים ולבדוק כדאיות מבחינת  גובה המיסים, התהליכים שהמוצרים צריכים לעבור וכך הלאה.

עבודה מול חברת עמילות המכס או מול עמיל מכס

את שירותי עמילות מכס ניתן לקבל מעמיל מכס חיצוני, או מחברת עמילות המכס המעניקה מעטפת שירות מלאה ליבואנים ויצואנים.
ישנם כאלה שיעדיפו לעבוד עם עמיל מכס אחד קבוע, בעוד יש כאלו שיעדיפו לעבוד מול חברה שתספק להם גם שירותים נוספים בעת הצורך.
ההבדל ביניהם הוא כמובן הנוחות, הזמינות ובכלל כל אחד לפי העדפות שלו.

 

לרוב, חברות עמילות מכס מעניקות שירותים נוספים בתהליכי הסחר הבינלאומי כמו טיפול בכל הקשור להובלה ימית או אווירית, טיפול בכל הקשור לשינוע והובלת סחורה מהנמל למחסני העסק, טיפול בביטוח של הסחורה ממדינת היעד, אחסון הסחורה במידת הצורך, טיפול בכל הקשור למכולות ועוד.
למעשה, מדובר על מעטפת שלמה של שירות הזקוקים להם יבואנים ויצואנים,
ולכן הם יכולים לקבל את כל המעטפת השירות שהם זקוקים לה במקום אחד.

 

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות, פנו עוד היום למומחים של MC Cargo & Logistics >>>

 

Back to top button