צרכנות

בדיקת דירה מקבלן עם מהנדס קונסטרוקציה

קרדיט תמונה שמואל גלברמן מהנדס קונסטרוקציה מעניק דוח בדק בית

החשיבה של לקוחות רבים אשר רוכשים נכס חדש מחברה קבלנית היא שקיימת סבירות גבוהה שהדירה היא מושלמת. אך לנוכח מקרים רבים אשר קרו בשנים האחרונות מסתבר שחלק מחברות הבנייה לא מקפידות במאה אחוז על ההתנהלות המקצועית לאורך הפרויקט ולכן יש לא אחת כשלים וליקויים רבים בכל דירה, יש חשובים, יש שוליים ומקצתם הם אקוטיים.

החשיבות הרבה של בדיקת בדק בית

כדי לבדוק את החלק הפנימי של המעטפת בכל דירה חדשה טרם הכניסה אליה, מומלץ לפנות למהנדס קונסטרוקציה אשר מבצע סקירה מקיפה ומעמיקה בכל חלקי הדירה החדשה באמצעות מכשור חדשני לביצוע מדידות באמצעות לייזר, מדדים שונים, מכשירי פלס, כדורי קלקר לבדיקת מעקות, סרגלים ועוד. לכל אחד מהמכשירים הללו יש מטרה אחרת ובאמצעותם אפשר לדעת באופן מוחלט אילו ליקויים ומהי הרמה שלהם. יש מקרים שבהם מדובר בליקויים בטיחותיים חמורים שאינם מאפשרים כניסה למגורים ויש מקרים שהם זניחים ולכן אפשר לתקן אותם בצהלך שנת הבדק וזה לא מעכב את הכניסה הביתה.

אופן ביצוע פעולות הבדיקה

הבדיקה הרוחבית מתבצעת על פי צ'ק ליסט מפורק ומדויק ועל פיו נבדקת כל פינה בבית. בשלב ראשון מתבצעת בדיקה של יסודות המבנה כולו והשלד, מיקומי התמיכות, חלוקת העומסים, עבודות הבטון והטמעת הברזלים. לאחר מכן המהנדס בודק את התוכניות שאושרו לביצוע והן קיימות בנספח לחוזה רכישת הנכס, כדי לבצע שהן תואמות למפרט הטכני שקיים בפועל בשטח. השלב הבא הוא בדיקה מקיפה של החלק הפנימי בדירה, כמו עבודות חשמל, אינסטלציה, ריצוף, בניית קירות ועוד. כל העבודות הללו היו אמורות להתבצע באופן מדויק על פי כתב הכמויות שמופיע בתוכניות וזאת תוך שימוש בחומרי גלם ספציפיים אשר מתאימים לגודלו של המבנה.כך לדוגמה הייתה דרישה להתקין צנרת בקוטר מסוים וקיימת אפשרות שהחברה הקבלנית התקינה בסופו של דבר צנרת בטיב אחר ובעלת קוטר קטן יותר. מדובר בנושא מהותי שעלול להשפיע על קצב זרימת המים ועל איכותו של הצינור לטווח הארוך. אם הריצוף במקלחות הודבק לא שיפוע כנדרש ולכן המים יעמדו ולא יזרמו פנימה בקצב מהיר לתוך צינור הביוב, או המעקה שהותקן במרפסת אינו בטיחותי ולכן קיימת סכנה של מגורים בדירה ובמיוחד עבור משפחות עם ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מסקנות של דוח בדק בית

הקונסטרוקטור רושם באופן מפורט את כל הליקויים שהתגלו בדוח מפורט ביותר. זאת תוך הסברים מדויקים על מהות הליקוי, דחיפות הביצוע והעלויות של ביצוע כל אחד מהתיקונים הללו. הצוותים של החברה הקבלנית אמורים לתקן על פי דרגת הדחיפות של כל אחד מהליקויים. נושאים בטיחותיים ומשמעותיים הם אמורים לתקן באופן מידי ונושאים אחרים שאינם דחופים, יטופלו במהלך שנת הבדק לשביעות רצונם של בעלי הנכס.

 

 

Back to top button