מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר שהוסגר מרומניה: 24 חודשי מאסר בפועל לבעל רשת בתי ספר לנהיגה

24 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי הוטלו על יצחק אברהם, מנהל רשת בתי ספר לנהיגה, בגין ביצוע שורת עבירות מס בסכום הנאמד במיליוני שקלים. התיק נוהל על ידי עו"ד שרית מזרחי מפרקליטות מחוז צפון בעקבות חקירה של פקיד שומה חקירות חיפה והצפון.

מגזר הדין עולה כי אברהם, תושב קיסריה, שימש כמנהל רשת בתי ספר ללימודי נהיגה שהחזיקה 14 סניפים ברחבי הארץ, בין השנים 2007-2013 ביצע במסגרת תפקידו שורת עבירות לפי פקודת מס הכנסה. במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם כי במהלך השנים ניהלה הרשת את ענייניה הכספיים באמצעות שתי תוכנות מחשב מקבילות, כך שבאחת נרשמו הכנסותיה המוצהרות אשר שימשו לדיווחיו למס הכנסה, ואילו בשנייה נרשמו הכנסות שהושמטו מהספרים בסך מצטבר של כ-15 מיליון ₪ שלא דווחו כלל.

בנוסף הודה הנאשם כי נהג לשלם לפחות ל-15 ממורי הנהיגה ברשת שכר נוסף על זה שנרשם בתלושי השכר שלהם, אשר שולם במזומן וללא דיווח וללא ניכוי מס במקור. אברהם הורשע בביצוע עבירה זו בשיטתיות, במשך שנים ובהיקף כולל משוער של מאות אלפי שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום המקורי שהגישה פרקליטות מחוז צפון, בעניינו של אברהם הוגש עוד בשנת 2016, אך נוכח אי שיתוף פעולה מצדו, אי התייצבותו לדיונים ואף עזיבתו את הארץ ללא כוונה לחזור, הותלו ההליכים וחודשו רק לאחרונה, לאחר שהובא לארץ מרומניה במסגרת הליך הסגרה בחודש מרץ האחרון.

כבוד סגן הנשיא השופט נעמן אדריס מבית משפט השלום בנצרת הטיל על אברהם 24 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 150,000 ₪. לדבריו: "המתואר מלמד על התנהלות אקטיבית, מתוכננת, מתוחכמת, קלה לביצוע וקשה לאיתור, אשר בוצעה על ידי הנאשם באופן סדרתי ושיטתי במהלך שנים רבות, וגרמה נזק עצום לקופה הציבורית, כמו גם לשאר הערכים המוגנים".

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button