חדשות הארץמבזקים

דגן נאם ל-40 חברי פרלמנט הונגרי: "ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית לא מסתפקת בזה וגם פוגעת באתרים נוצריים"

בשומרון נוקטים בקו הסברה חדש באירופה, חשיפת הנזק שעושה ה'רשות הפלסטינית' לא רק לאתרים יהודים אלא גם לאתרים קדושים לנוצרים, והיחס לנוצרים בערים של ה'רשות הפלסטינית'.

לאחרונה נאם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בפרלמנט ההונגרי, בנוכחות כ – 40 חברי פרלמנט, סגן שר הכלכלה ויו"ר וועדת חוקה ואמר להם: "למרבה הבושה, ה'רשות הפלשתינית', פוגעת שוב ושוב בצורה ברברית באתרי התנך הקדושים ביהודה ושומרון. רק לפני כחודשיים ניפצו בריונים את קברו של יוסף הצדיק בשכם ושרפו את המקום. אנחנו, יחד עם קציני צהל ואנשי מקצוע שיפצנו במו ידינו את המתחם. זוהי הפעם השלישית שמקרה השחתה זה מתבצע. לפני כשנה, הרשות החלה להרוס את החומה המקיפה את מזבח יהושע בהר עיבל ושוב נאלצנו לשקם את החומה של האתר המשמעותי הזה בעצמנו. אולם ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית לא מסתפקת בזה וגם פוגעת באתרים נוצריים: קברו של יוחנן המטביל בשומרון העתיקה עובר הרס ומקרי ונדליזם חוזרים. כתובות גרפיטי מרוססות באתר והפורעים מנפצים את האבנים ואת המצבות מבית העלמין הנוצרי הקטן במקום" דגן הציג בפני חברי הפרלמנט המזועזעים תמונות של קבר יוחנן המטביל מנותץ ועליו כתובות גרפיטי בערבית."

דגן התייחס גם לרדיפה של הרש"פ כלפי נוצרים המתגוררים ביו"ש ואמר לחברי הפרלמנט: "עם הקמת הרש"פ. היו כמה ערים ערביות ביו"ש שבהן חיו נוצרים רבים. הריכוז הבולט ביותר היה באזור בית לחם מדרום לירושלים, בערים הסמוכות בית לחם, בית סאחור ובית ג'אללה, שבהן היה רוב של כ-80% נוצרים. שנים ספורות לאחר הקמת הרש"פ ושליטתה על ערים אלו המצב הוא של כ-80% מוסלמים. רוב הנוצרים פשוט ברחו". דגן הדגיש בפני חברי הפרלמנט כי פעמים רבות האיחוד האירופי מבלי להבין את השלכות מעשיו מעביר סכומי עתק ל'רשות הפלסטינית' תחת מעטה של זכויות אדם ולמעשה מסייע לאותם מעשי וונדליזם ורדיפת נוצרים ללא ידיעתו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברי הפרלמנט הזדעזעו מהדברים. יו"ר וועדת חוק וחוקה בפרלמנט ההונגרי וג'קי אימרי הודה לדגן על הדברים החשובים וציין כי: "סגן ראש הממשלה, זסולט סמיין, כמו גם, יו"ר בית הנבחרים, לאסלו קובר, שולח גם הוא ברכות חמות ומודה על המפגש החשוב. "

חבר הפרלמנט ד"ר טורגיאן תמאס: "הודה גם הוא לדגן בסיום דבריו ואמר:" אנו מודים לך, ומודים לך על המידע שהבאת בפנינו של הרס העתיקות והרס קבר יוחנן המטביל. וכשאמרת: "המאבק שלכם הוא המאבק שלנו", זה נכון, אנחנו כבר ראינו זאת. נערף ראשו של כומר קתולי. נזירה נהרגה. אותם אנשים שפוגעים כאן בקודשי הנצרות הם אותם מפגעים שמחללים את המקומות הקדושים אצלכם. אנו שמחים לארח אתכם, תודה רבה לכם. תודה רבה על ההתמדה שלכם במאבק הזה".

ראש מועצת שומרון נאם בפני עשרות חברי פרלמנט, המפגש התקיים בסיועו של הרב שלמה כובש הרב הראשי של ארגון איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה ובנוכחות סגן שר הכלכלה ההונגרי יאנוש פונאדג, ויו"ר וועדת חוק וחוקה בפרלמנט ההונגרי, חבר הפרלמנט וג'קי אימרי. דגן העניק לסגן שר הכלכלה וליור וועדת חוקה את 'מדלית השומרון' עליה חרוטים ענבי הגפן ועמודי שומרון העתיקה ואמר כי הוא מעניק להם את המדליה על פעילותם לשיתוף פעולה עם יו"ש ומדינת ישראל.

בהמשך דבריו סיפר דגן לחברי הפרלמנט על ההיסטוריה המשפחתית האישית שלו שקושרת אותו למקום. דגן סיפר לחברי הפרלמנט שלאחר השואה, סבו וסבתו ששכלו את בני ואת ילדיהם באושוויץ, התחתנו בשנית בבודפשט ושם גם נולד אביו. כמו כן הוא עצמו נקרא על שמו של סבו שהיה החזן הראשי בבית הכנסת שברחוב קוזינצי בעיר. "זוהי סגירת מעגל אישית וערכית עבורי להיות כאן אתכם בבניין הפרלמנט" אמר דגן לנוכחים.

דגן שיתף את הנוכחים בפרטים נוספים על השומרון ואמר: "אני מגיע מהשומרון. השומרון נמצא במרכז הגיאוגרפי של ישראל, ובמרכז ארץ התנ"ך. אתם גרים בארץ שאינה מהגדולות באירופה, אבל ישראל היא פחות מרבע משטחה של הונגריה. מחוזות יהודה ושומרון, הם ערש הולדתה של התרבות המשותפת שלנו, ארץ התנ"ך".

כמו כן פרט דגן בדבריו כיצד אירועים מרכזיים בתנ"ך מתרחשים בשומרון וקושרים את העם היהודי למקום, מאברהם אבינו עד למלכות ישראל שישבה בשומרון. "אנו עומדים בשיאו של תהליך היסטורי מדהים- בניית השומרון ויהודה- אנחנו מנצחים את הטרור איסלמי וההסתה הבינלאומית של גורמי השמאל הקיצוניים גם באירופה. אנחנו עומדים חזקים בתמיכה שלכם מול המשימה החשובה, שהיא משימה של צדק היסטורי וטבעי שיהודים יחזרו לארץ ישראל. במערכה הזו אנחנו לא עומדים לבד, אתם עומדים יחד אתנו. הנצרות והיהדות, שנינו מבוססים על עקרונות התנ"ך" הוסיף דגן.

"בכמעט 1000 שנות כיבוש מוסלמי בארץ ישראל, המוסלמים גידלו ענבים בכל חלקי הארץ אבל לא הצליחו לגדל כלל כרמים בשומרון. הצליחו לגדל גידולים רבים אך לא ענבים". הוסיף ואמר דגן כשהוא מציג בפניהם את הנתונים. "והנה בבת אחת לפני עשרים וחמש שנים כשהיהודים חידשו את ההתיישבות ונטעו מחדש כרמים, יצאו הענבים המשובחים ביותר והיינות הטובים ביותר. רואים במו עינינו איך האדמה חיכתה לשובם של היהודים. ועכשיו כשאני מחזיק לפניכם את בקבוק היין הזה אני מחזיק את התגשמות נבואתו של ירמיהו. אנחנו חיים ונושמים את התגשמות הנבואות ובונים את הרי השומרון".

צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button