מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ יואב קיש תוקף את השרה שקד, שקד בתגובה: "הדבקות שלו בשקרים מרשימה"

חבר הכנסת מטעם הליכוד יואב קיש, כתב היום (רביעי) טור דעה על איילת שקד בערוץ 7 לו קרא "כל האמת על איילת שקד". לפני זמן קצר שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הרוח הציונית, הגיבה לדבריו בעמוד הפייסבוק שלה.

חבר הכנסת קיש אמר על איילת שקד כי היא: "הייתה ההבטחה הגדולה של הימין. כגודל הציפיה כך עומק הנפילה. בשנה האחרונה נאבקתי יחד עם יריב לוין וחברים רבים אחרים בממשלת השמאל הרעה הזו".

הוא המשיך: "שקד הצליחה להתחבר למוקדי הכוח בתקשורת שעוטפים את ה-'סיפור' שלה ומסתירים את הנזק הגדול שהיא עושה ועשתה לימין. היא ויתרה על כל העקרונות שלה ומכרה את ארץ ישראל ומדינת ישראל למפלגת רע"מ, האחים המוסלמים. נוכחתי בזאת מעבר לכל ספק בהליך חקיקת חוק האזרחות. חוק האזרחות שמגיע כל שנה לכנסת מכיל בתוכו מוקש. המוקש הוא שבנוסח החוק יש סמכות לשר הפנים להפעיל שיקול דעת ולאשר במקרים חריגים לפלסטינאים תושבות ואזרחות במדינת ישראל. עד היום, שרי הימין בממשלות הימין השתמשו בסמכות זו במשורה ורק שהיו חייבים. סעיף זה בחוק אפשר לשקד לייצר ברית עם מר"צ והאחים המוסלמים ולהשיג את תמיכתם בחוק. תמיכה שתמורתה שקד התחייבה לאשר אזרחות לאלפי פלסטינאים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיש הוסיף: "מהלך זה של שקד משמעותו פיגוע ישיר בביטחון המדינה ובזהותה כמדינה יהודית ומצד שני שומר על הכיסא והמיתוג התקשורתי של שקד. את שקד טובת המדינה במניעת אזרוח פלסטינאים – לא עניין, כל הסיפור היה מושתק בתקשורת מכיוון שהמסר העיקרי שהתקשורת הייתה מוציאה הוא: 'חוק האזרחות עבר…' יתרה מכך, לאחר שיחד עם שיקלי הצלחנו לעצור את החקיקה, התחיל קמפיין בתקשורת נגד הליכוד שכביכול 'פוגע במדינה' בכך שלא מעביר את חוק האזרחות כאשר האמת הייתה כמובן הפוכה".

עוד אמר קיש, כי: "מעבר לחוק האזרחות גם בתפקידה כשרת משפטים ראיתי את הברית שלה עם שי ניצן, פרקליט המדינה דאז. ברית שהובילה לכך שלמענו היא ריסקה את הפיקוח והבקרה על הפרקליטות. מהלך שכמובן הוצנע על ידי התקשורת, מוזמנים לשאול את דעתה של השופטת לשעבר הילה גרסטל על המהלך, גרסטל כיהנה כנציבת הביקורת על הפרקליטות בתקופה זו".

הוא סיים את דבריו כשכתב כי: "אין לי שום ספק ששקד, במידה ותעבור אחוז חסימה – תפעל אך ורק למען שקד. אפס חשיבות לדברים שהיא אומרת כרגע, אין לה מחויבות לא לדרך ולא לאנשים. שקד אינה מחויבת לימין ופולארד ברגע שנוכח בזאת ביטל את תמיכתו בה. החשש הגדול שלי שאחרים ממצביעי הימין יתפתו לשקרים שלה. שקד הוכיחה מעל לכל ספק שהיא תבחר בדרך שתתאים לה ללא שום אידאולוגיה. שקד היא במחנה שקד בלבד".

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שרת הפנים איילת שקד תקפה את חבר הכנסת קיש בחזרה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "אלמלא הכותרת של השקרים הבוטים הללו הייתה 'כל האמת על איילת שקד' ככל הנראה הייתי מעדיפה להימנע מלקחת חלק בשיח הרעיל שבו דוגלים יואב קיש וחבריו, אבל יש כמה דברים שמנהל המו"מ עם רע"ם, כנראה שכח".

היא המשיכה: "יואב שכח שלפני כניסתו לפוליטיקה, בעודו פעיל מרכז לגיוס החרדים למען שוויון בנטל, הוא ישב אצלי בסלון, סיפר לי שהוא בעד הקמת מדינה פלסטינית ולא הבין למה אני נגד. יואב שכח שכמי שניהל את המו"מ מול מנסור עבאס מטעם נתניהו, הוא ישב אצלי במשרד בכנסת וטיכס עצה איך מביאים את סמוטריץ' להסכים לכך".

שקד הוסיפה: "יואב שכח את מה שעם ישראל לעולם לא ישכח: איך ממשלת נתניהו מסרה את חברון לערפאת, שיחררה מחבלים עם דם על הידיים, הקפיאה בניה בירושלים וביו"ש, ביטלה מצעד דגלים, סיכלה כל ניסיון לתקן את מערכת המשפט ואיבדה את המשילות בנגב, בגליל ובכל רחבי ישראל. ויואב גם יודע את האמת עליי: יואב יודע שבטרם קמה הממשלה הנוכחית, לא היה אדם שפעל יותר ממני להקמת ממשלת ימין. אם למילה של מי ממפלגתו של יואב היה ערך, אולי ממשלה שכזו הייתה קמה".

היא הגיבה להאשמותו על האופן שבו העבירה שקד את חוק האזרחות: "יואב גם יודע שאלמלא התקדים המסוכן שהוביל – במסגרתו לראשונה מפלגות ציוניות החליטו להתנגד לחוק האזרחות כתכסיס פוליטי להפלת הממשלה, לא היינו נאלצים להגיע להסכמה מוגבלת ומצומצמת של מתן מעמד של תושבות ארעית (לא אזרחות) למספר זהה לזה שהעניק השר דרעי בממשלת נתניהו, כדי להעביר את החוק החשוב הזה. יואב גם יודע שבקדנציה שלי כשרת משפטים גוף הביקורת על הפרקליטות הפך לעובדה מוגמרת".

שרת הפנים המשיכה: "יואב יודע שאני שרת המשפטים הראשונה שפעלה לגיוון בית המשפט העליון – וגם הצליחה בזה. יואב יודע שהצלתי את הישוב מצפה כרמים ועוד ישובים רבים אחרים, ושפעלתי להקמת 14 ישובים חדשים בנגב. יואב יודע שנקטתי במדיניות הגירה ששומרת על צביון המדינה גם בתקופות לא קלות. יואב יודע שאנחנו היינו אלה שפוצצנו את המו"מ שנתניהו ניהל עם אבו מאזן על הקמת מדינה פלסטינית ב-2014. יואב יודע שאני עומדת על הערכים שלי בכל הרכב ממשלה, בניגוד לנתניהו שהתעקש על יישום מדיניות שמאל גם בממשלות ימין. יואב יודע שאני ימין במעשים – והוא ימין בדיבורים".

שקד מסרה כי: "יואב קיש יודע את כל העובדות היטב, לכן הדבקות שלו בשקרים מרשימה, אם כי לא מפתיעה – לפני כשנתיים הוא הוביל את הקמפיין להחלפת נתניהו בתוך הליכוד, היום הוא ממובילי הקמפיין להכפשת יריביו. יואב קיש יכול לשאת ולתת עם מנסור עבאס על הקמת ממשלה בראשות נתניהו, ואז בלי בושה ושמץ של אחריות לטעון שחברי הממשלה 'מכרו את ישראל לאחים המוסלמים'. יואב, רוב הציבור בישראל, גם תומכי הליכוד, סולדים מהשיח הזה, מהעמקת הקיטוב, מהשיסוי – ורוצה יציבות. שפיות. אחדות".

ארכיון. צילום: יובל יוסף -משרד הפנים

Back to top button