מבזקיםפוליטי / מדיני

נחשפה רשת "בנות גביר": פרופילים פיקטיביים של דוגמניות התומכות בבן גביר

מיזם המחקר "פייק רפורטר" פרסם כי בחודשיים האחרונים נפתחו מספר רב של חשבונות טוויטר פיקטיביים שמקדמים את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. בעקבות הפרסום, טוויטר הסירה חלק מהחשבונות המזויפים.

פייק ריפורטר דיווחו על עשרות חשבונות מזויפים שנפתחו בטווח קצר של ימים – לפני הודעת האיחוד עם סמוטריץ'. על פיהם, החשבונות החלו לתאם מסרים בשלב מסוים.

החשבונות הללו השתמשו בתמונות פרופיל של דוגמניות ושחקניות פורנו בין השאר בכדי לצבור עוקבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פייק ריפורטר קראו לרשת החשבונות המזויפים הללו "בנות גביר" וטענו כי זו נוצרה כדי לקדם את בן גביר ולתקוף את סמוטריץ' במסגרת המאבקים בין שתי המפלגות טרם החתימה עם הסכם האיחוד. יום לפני החתימה על איחוד המפלגות "בנות גביר" שינו את גישתן והחלו לצייץ מסרים המעודדים את האיחוד בין עוצמה יהודית והציונות הדתית בעבור "הצלת גוש נתניהו".

אנשי פייק ריפורטר מספרים כי שלוש-ארבע שעות אחרי הפרסום שלהם, 39 פרופילים שזיהו כמזויפים הוסרו על ידי טוויטר.

פייק ריפורטר מסרו: "במסגרת המחקר זיהינו כ-120 פרופילים שהמשותף להם היה: נפתחו ביולי/אוגוסט 2022, עשו שימוש בתמונת פרופיל של דוגמניות, דוגמניות פורנו ותמונות מהונדסות והביעו תמיכה באיתמר בן גביר. זה היה הדיווח שקיבלנו והתמקדנו בו. אנחנו לא יודעים מי הגורם שעומד מאחורי הרשת הזאת".

בפייק ריפורטר הוסיפו שהם אינם תופסים צד פוליטי כזה או אחר: "אנחנו בוחנים וחוקרים את כל הדיווחים המתקבלים במערכת הדיווח שלנו ומזמינים את כלל הציבור מכל הקשת הפוליטית לדווח לנו על כל פרופיל חשוד או פעילות זדונית ברשת. כשאנחנו רואים פרופילים מזויפים, אנחנו מתייחסים אליהם ללא קשר לעמדתם הפוליטית. כשראינו, למשל, שרשת פרופילים מזויפים מקדמת את עופר עיני כשהתמודד בבחירות להסתדרות, הגבנו מיד".

מפלגת עוצמה יהודית מסרו בתגובה: "הצחקתם אותנו. מבינים שבשמאל כל התגובות פייק שאתם חושבים שכולם פועלים עם בוטים ותגובות מלאכותיות, אבל צר לנו לאכזב אתכם. מזמינים אתכם להסתובב שעה עם איתמר בן גביר ולגלות שעם ישראל תומך בעוצמה יהודית".

ארכיון. צילום: מנהלת הר הבית

Back to top button