מבזקיםצבא וביטחון

לאחר 172 יום: העציר המנהלי חדל את שביתת הרעב שלו

העציר המנהלי ח'ליל עוואוודה, המזוהה עם ארגון הג'יהאד האסלאמי, הודיע הערב (רביעי) כי לאחר 172 ימים, הוא שובר את שביתת הרעב שלו.

עורכת דינו של עוואוודה מסרה כי הפרקליטות הצבאית התחייבה בפניה שלא להאריך את מעצרו והוא צפוי להשתחרר בעוד כחודש. עם זאת, עוואוודה נדרש לחתום על התחייבות שלא יעסוק בטרור או יבצע כלל עבירות ה-"מסכנות את ביטחון האזור". בהתחייבות כתוב: "מובן לי כי אם אפר את התחייבותי, גורמי הביטחון יוכלו לנקוט את כל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותם".

ח'ליל עוואוודה, בן 40, אב לארבע בנות מהעיירה אידנא, נעצר בדצמבר בשנה שעברה מכוח צו מעצר מנהלי לחצי שנה והחל לשבות רעב בחודש מרץ השנה. הצו הוארך בארבעה חודשים נוספים, ועל כן הוא צפוי להשתחרר בתחילת אוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אשתו של ח'ליל, דלאל, דיברה עם "ישראל היום" וטענה כי ח'ליל אינו טרוריסט. היא אמרה שהחזקתו במעצר מנהלי במשך חצי שנה ללא כתב אישום מעוררת סימני שאלה כבדים ואין הצדקה אמיתית להמשך מעצרו: "הם טוענים שהוא מהווה סכנה עתידית לביטחון מבלי שיש להם שום הוכחות ואפילו לא אישום אחד נגדו. הוא כתב פוסט בפייסבוק, והם אומרים שזו הסתה, ואז מציגים חומר סודי לשופטים, ומנבאים שהוא אולי עלול לעשות משהו בעתיד. איך אפשר להחזיק אותו במעצר תקופה כל כך ארוכה בגלל תחזיות? עובדה שאין נגדו שום דבר. זה לא חוקי, והיום נוצר מצב שח'ליל מייצג את כל העצורים המנהליים".

היא הוסיפה: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בזמן הזה. אם יקרה לו משהו חמור או שימות, זו תהיה נקודה מכרעת שעלולה להניע אינתיפאדה ברחוב הפלסטיני, וגם בתנועת האסירים. הסיפור של ח'ליל הוא כבר לא עניין פרטי שלנו, זה משהו לאומי".

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button