מבזקיםמשפטי/פלילי

העליון דחה את ערעורו של בן אוליאל: "הנאשם אשר לקח את חייה של משפחה שלמה"

הפרקליטות פרסמה לפני זמן קצר (חמישי) את תגובתה לפס"ד של בית המשפט העליון בפרשת דומא, שקיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוובשאה: " הנאשם אשר לקח את חייה של משפחה שלמה תוך שהוא מותיר תינוק יתום, נחשד שהיה חלק מתשתית מאורגנת שמטרתה הייתה לנסות ולפגוע במרקם החיים העדין." אמרו בפרקליטות.

עוד הוסיפו בפרקליטות ואמרו: "על מנת למנוע את המשך פעילתם, בחלק מהחקירות נעשה שימוש באמצעים מיוחדים, אך חקירות אלה כלל לא היו חלק מהמארג הראייתי על בסיסו הוגש כתב האישום. מסגרת הערעור בחן בית המשפט בשנית את החקירות והשחזור, שעל בסיסן הורשע הנאשם וקיבל את עמדת הפרקליטות כי הודאות אלה, אשר הכילו פרטים שיכולים להינתן רק על ידי מי שהיה חלק מהאירוע, ניתנו באופן חופשי ומרצון וללא הפעלת אמצעים מיוחדים ובמנותק מחקירות בהן הופעלו."

בהחלטתו בית המשפט העליון קיבל את כלל טענות הפרקליטות ודחה את כלל טענותיו של הנאשם תוך שהוא קובע שהוא זה שביצע את הפיגוע בדומא.: "מכלול הדברים הוא, כי המערער מסר מספר פעמים, הודאה מפורטת ורוויות פרטים מוכמנים; שחזר את פרטי הודאתו בשטח; ולאחר שחזר בו מהודאתו, לא היה בידיו לספק הסבר של ממש לידיעתו פרטים אלו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, ציין בית המשפט העליון ביחס למעשי המערער כי: "מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם. מעשים אלו אף סותרים ומנוגדים לכל ערכי המוסר והתרבות היהודית, המחנכת לסבלנות וסובלנות. שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות."

את המדינה ייצגו בערעור עו"ד רחלי זוארץ-לוי וארז בן-ארויה, מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה; את ההליך בבית המשפט המחוזי ניהלו עו"ד רחל אבישר פרקליטת המחוז, יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button