חדשות הארץמבזקים

"כשאנחנו היינו ילדים והלכנו לבית הספר, הכיתה הייתה מסודרת קצת אחרת"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, פתחו הבוקר (חמישי) את שנת הלימודים תשפ"ג בעיר דימונה בליווי ראש העיר בני ביטון.

במסגרת ביקורם, הצטרפו הנשיא ורעייתו לשיעור הראשון של תלמידי כיתה א' הנרגשים והשתתפו בשיחה יחד עם התלמידים והמחנכת שלהם על חוויותיהם מהחופש הגדול, ועל ההתרגשות עם פתיחת שנת הלימודים ויומם הראשון בבית ספר.

לאחר מכן שאלו הנשיא ורעייתו את התלמידים האם הם יודעים איך כותבים את המילים "שלום כיתה א'", וביקשו את עזרתם באיות המילים בזמן שהם כתבו אותן על הלוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא פנה אל הילדים הנרגשים: ״בוקר טוב, אנחנו שמחים להיות פה איתכם! יש לכם כיתה מאוד יפה. כשאנחנו היינו ילדים והלכנו לבית הספר, הכיתה הייתה מסודרת קצת אחרת. לנו היו שולחנות בשורות.״ רעיית הנשיא הוסיפה ואמרה: ״נכון, ולא היו לנו שולחנות כאלו יפים. אנחנו מאוד מתרגשים להיות כאן! אני רואה שאתם לומדים את האותיות, איזה כיף, איזה יופי! אז נתחיל לכתוב יחד ״שלום כיתה א׳?״

הילדים השיבו בהתרגשות: ״כן!״ הנשיא פנה אל הילדים בשאלה: ״מי יודע מהי האות הראשונה במילה ״שלום״? אחת הילדות ענתה: ״ש!״, ״נכון מאוד״ השיב הנשיא, ״האות ש׳, מישהו יודע איזה שם מתחיל באות ש׳?״ התלמידים הנרגשים צעקו את השמות שהם מכירים.

בהמשך, נכנסו הנשיא ורעייתו יחד עם תלמידי כיתה א׳ כשהם מנפנפים דגלי ישראל, לטקס פתיחת שנת הלימודים ברחבת בית הספר.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: "איזו התרגשות! איזה תענוג לשמוח אתכם בחג הזה – חג שיש שלוש מילים שמתארות אותו הכי טוב: שלום כיתה א'! מיכל ואני מאד שמחים שהזמנתם אותנו לכאן היום, ומבקשים לברך ולהודות בראש ובראשונה לך – ידידנו, ראש עיריית דימונה, מר בני ביטון, שמנהיג את העיר הזאת בשליחות ובמסירות, לחברות וחברי מועצת העיר, להורים היקרים, להנהלת בית הספר ולצוות נפלא, ואחרונים חביבים – לכל התלמידים והתלמידות המתוקים שעולים לכתה א'."

לבסוף, הנשיא איחל לתלמידים שנת לימודים מוצלחת ואמר: "אני מאוד גאה להיות פה כנשיא מדינת ישראל ולראות את דימונה פורחת ומתפתחת, ולראות את חלומו של דוד בן גוריון: שמדימונה ומן הנגב תצא תורה. אני רוצה לאחל לכולכם לימודים נעימים, להורים ולמשפחות, השכלה, אהבת ישראל ואהבת התורה. וכמובן בריאות טובה! שנה טובה, מתוקה ומבורכת!".

עם הגעתו חנך הנשיא את בית הספר הממלכתי-דתי ״הרצוג״ וקבע מזוזה בכניסה לבית הספר בליווי ראש עיריית דימונה, בני ביטון. לאחר מכן, חשפו שלט זיכרון לזכרו של סבו, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון: ״יומו הראשון של שנת הלימודים הוא תמיד מרגש, הבוקר התרגשנו עוד יותר כאשר אירחנו את כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, לרגל חנוכת בית הספר ע״ש יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״ל.״

צילום: אהוד מלול
צילום: אהוד מלול
צילום: אהוד מלול
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

Back to top button