מבזקיםפוליטי / מדיני

בהזמנת נשיא גרמניה: הרצוג ישתתף בטקס לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ימריאו ביום ראשון, ח׳ באלול, 4 בספטמבר, לביקור ממלכתי בגרמניה בהזמנת נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר.

בפתח הביקור, שיערך בתאריכים ח'-י׳ באלול, 4-6 לספטמבר, יתקבלו הנשיא הרצוג ורעייתו על ידי נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר ורעייתו בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד בארמון הנשיאות ״שלוס בלוו״ שבברלין. לאחר פגישה מדינית ומורחבת בהשתתפות המשלחות יהיו הנשיא ורעייתו אורחי הכבוד של נשיא גרמניה ורעייתו בארוחת ערב ממלכתית שתיערך לכבודם בארמון במעמד הצמרת הפוליטית והמדינית של גרמניה. למחרת, יערוך הנשיא פגישת עבודה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ולאחריה יפגש עם ראש עיריית ברלין פרנציסקה גיפי.

משם, ימריאו שני הנשיאים ורעיותיהם למינכן כדי להשתתף בטקס הזיכרון הממלכתי לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים. הטקס יתקיים בנוכחות קהל רב, המשפחות השכולות, נציגי הוועד האולימפי וראשי גרמניה, מדינת בוואריה והעיר מינכן שם ישאו נאומים מרכזיים. למחרת ישא נשיא המדינה נאום היסטורי בפני מליאת הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה ויערוך פגישה עם נשיאת בית הנבחרים, בארבל באס. בהמשך יניחו הנשיא ורעייתו זר לצד נשיא גרמניה ורעייתו באנדרטה לזכר היהודים שנספו בשואה בלב ברלין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את ביקורו יחתום נשיא המדינה יחד עם נשיא גרמניה באתר הזיכרון במחנה הריכוז ברגן-בלזן, שם יישאו השניים הצהרות משותפות ויפגשו עם שורדי שואה ועם נוער גרמני ויהודי מהאזור. אביו של הנשיא, הנשיא השישי של מדינת ישראל חיים הרצוג ז״ל היה ממשחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן כקצין בצבא הבריטי ונשא שם נאום מרגש בביקור הממלכתי הראשון של נשיא מדינת ישראל על אדמת גרמניה ב-1987. את הנשיא ילווה במהלך ביקורו בגרמניה שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור שנכנס לתפקידו בחודש שעבר.

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button