מבזקיםמשפטי/פלילי

טירוף בכביש 5: מרוצי מכוניות, יידוי אבנים וירי זיקוקים – "השומרון לא יהיה המזרח הפרוע"

בשעות הלילה המאוחרות (שישי) אירעה התפרעות של יותר מ-100 רכבים ערביים, מכפרים פלסטיניים וערבים ישראליים, בכביש 5. רכבים שחנו לצידי הכביש ונסעו בבת אחת במהירות גבוהה או נמוכה תוך סיכון הנוסעים. כמו כן, עשרות מתפרעים התקהלו במחלף ברקן וחסמו רכבים ישראלים תוך צעקות לאומניות והעלו לטיקטוק, חלקם השליכו אבנים ממחלף ברקן על רכבים נוסעים בכביש 5, במחלף ברקן ירו זיקוק לעבר רכב של תושבת.

לאחר שהתקבלו במשטרה הדיווחים אודות כלי הרכב שמבצעים את העבירות בדמות מרוץ מכוניות סמוך לתחנת הדלק תן באזור התעשייה ברקן, כוחות משטרה גדולים, בשת"פ כוחות צה"ל, הגיעו למקום ותפסו מספר פלסטינים וישראלים הנוהגים בכלי רכב בצורה המסכנת את משתמשי הדרך.

הכוחות עצרו שני חשודים במעורבות וביצעו אכיפה אינטנסיבית כנגד אותם נהגים שנתפסו. במהלך האכיפה הורדו מהכביש 6 רכבים ע"י בוחן תנועה, ניתנו 7 דו"חות תנועה ו-9 דו"חות הקמת רעש ואיכות הסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך כל העת בפעילות עיקשת ובלתי מתפשרת במסגרת מאבקה הנחוש בתאונות הדרכים, זאת לצד פעילות אכיפה נגד עבירות תנועה חמורות המסכנות את כלל ציבור משתמשי הדרך."

צילום: דוברות המשטרה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שעבר במקום עם אנשי הצוות שלו, לאחר שהגיע מאירוע הכתרת רב הישוב לשם, רץ לעבר המתפרעים, התעמת איתם והבריח אותם מהמקום – עד להגעת כוחות גדולים של צבא ומשטרה בפיקוד מח"ט אפרים אל"מ מורדי וויס. "השומרון לא יהיה המזרח הפרוע, אנחנו אזרחים כמו כל איזור אחר ולא ניתן לאף אחד לסכן את חיי התושבים כאן. אני מודה למח"ט אפרים, מפקד מרחב שומרון ולכל הכוחות הגדולים שהגיעו של צבא מג"ב ומשטרה שטיפלו בחומרה בנושא. אנחנו נעמוד על כך ונחיה כאן תמיד בבטחון ובראש מורם". אמר דגן.

צילום: מועצה אזורית שומרון

איש 'אם תרצו', תום ניסני, שעבר במקרה במקום כתב בעמוד הפייסבוק שלו: ‏"אנחנו חיים אשכרה בשטח הפקר. שתבינו שאלמלא יוסי דגן והעוזר שלו עידו זאבי עוברים בשטח במקרה ומתעמתים עם הערבים, כביש 5 היה הופך למרחץ דמים. איך אמר לי אחד המבינים בשטח? לערבים הישראלים עוד יוכלו להחרים את הרכב, הערבים הפלסטינים עוד רגע הולכים הבייתה. הפקרות!!".

עיתונאי הקול היהודי אלחנן גרונר צייץ: "הזיה: דיווח ראשוני מתושבים שנוסעים עכשיו בכביש 5 באזור פדואל-גיתי אבישר: עשרות רכבי ערבים חונים בצידי הכביש הראשי ובכביש עצמו מירוצי מכוניות של ערבים שמשתוללים על הכביש. יוסי דגן ראש מועצת שומרון אשכרה מעיף את הערבים ורב איתם בשטח".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: מתוך הרשתות ה'פלסטיניות' + מועצה אזורית שומרון

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button