העולם הערבימבזקים

קרובים לפיצוץ? חיזבאללה הורה על הגברת כוננות כוחותיו בסוריה

שיירות של רכבים צבאיים ועליהם נשקים רבים עושים דרכם לאזור העיר חומס שבמערב סוריה, מאז התקיפה המיוחסת לישראל בשדה תעופה בעיר חאלב, שלוותה בתקיפה נוספת בשדה תעופה באזור דמשק. על פי דיווחים זרים, התקיפה בוצעה כדי למנוע ממטוס איראני לנחות בסוריה.

ההוראה לתגבור הכוחות, הגיעה מבכירי ארגון הטרור חיזבאללה לכוחותיו בשטח, על מנת להגביר את הכוננות בימים הקרובים, ככל הנראה בעקבות חשש מתקיפות נוספות.

המתיחות בין ישראל לחיזבאללה עולה מדרגה נוספת עם הגברת הכוננות מצד הארגון. זאת לאחר המתיחות הרבה מזה תקופה, סביב נושא המשא ומתן על גבולות המים הכלכליים של ישראל ולבנון, והמיקוח על נושא הגז באזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, איים על ישראל במספר הזדמנויות בתקופה האחרונה, אך למרות שרוב איומיו בתקופה זו הם סביב נושא הגז ואסדת 'כריש', עליה איים מספר פעמים ואף שלח כלי טייס לאזור האסדה, נסראללה לא שוכח להזכיר כמעט בכל נאום שלו את חזונו "לסיים את המדינה הציונית".

בנוסף, הוא אינו שוכח להורות לחברי ארגונו לבצע פעילויות מתריסות בגבול ישראל-לבנון כגון תליית דגלים והנפת שלטים תוך התקרבות אסורה לגדר. לא מן הנמנע, שנראה תופעות כאלו גם בגבול הסורי.

ארכיון. צילום: טוויטר עלי שועייב

Back to top button