הערב (מוצ"ש), קצת אחרי 21:00 בערב לפי שעון ישראל, אמורה החללית "אוריון" לצאת לכיוון הירח. חלקים רבים בחללית הודפסו במדפסות תלת ממדיות של חברת סטרטסיס הישראלית.
חללית החלל העמוק "אוריון" של נאס"א שאמורה להשתגר ממרכז החלל קנדי שבפלורידה במסגרת משימת "ארטמיס", מהווה קאמבק של בני האדם אל הירח. לאורך השנים האחרונות בהן תוכננו ונבנו מערכות החללית, עשתה נאס"א שימוש נרחב בהדפסות תלת ממד, כשבין החלקים שיצאו לחלל (למשל דלת פתח המילוט בחללית) מצויים רבים שהודפסו על ידי המערכות של סטרטסיס, המובילה בפתרונות הדפסה בתלת ממד מבוססי פולימרים.
לאחרונה פורסם כי במשימות המאוישות העתידיות של אוריון, החללית אף תצויד במושבים מודפסים שישמשו את אנשי הצוות.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
משימת ארטמיס היא הטיסה הראשונה של כלי השיגור העל-כבדים של נאס"א והטיסה הראשונה של חללית אוריון עם ציוד מלא. מטרת הטיסה שבה אוריון תקיף את הירח ותחזור לכדור הארץ, היא לבדוק שאין בחללית בעיות לפני שתאויש. בנאס"א רואים במהלך צעד מקדים למשלחות המתוכננות למאדים.
ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס, אמר: "שחקניות המפתח הפועלות בזירת התעופה והחלל מודעות מזה שנים ליתרונות הגלומים בטכנולוגיה. השנתיים האחרונות, עם הבעיות העולמיות של שרשראות האספקה, עיכובי תובלה, מחסור בידיים עובדות ופתיחות גדולה יותר לאימוץ חדשנות ואוטומציה היוו מאיץ של ממש לתופעה".
הוא הוסיף: "יש עניין הולך וגובר בחלקי פולימרים קלים, מעוצבים כדי לשפר את צריכת הדלק במטוסים וחלליות מבלי להתפשר על עמידות ואמינות. כל ירידה של קילוגרם חוסכת 14,000 ליטר דלק בשנה. שינוי שיטת הייצור יכול ליצור שיפור עצום בפני עצמו, לצד מיקסום הקילומטראז׳ שניתן להפיק מכל ליטר דלק. כשמדובר על דלק לחללית – זה נתון קריטי".
אלדד יצחק, דירקטור מכירות בסטרטסיס, אמר: "מסע של כלי טייס בחלל דורש רכיבים שעשויים מחומרים בעלי ביצועים גבוהים במיוחד ותהליכי ייצור קפדניים ביותר בתעשייה. שלמות החלקים וה-'חזרתיות' חיוניים והמוצרים הסופיים חייבים לעבור תהליכי בדיקה ותיקוף מאוד תובעניים. לסטרטסיס יש עשרות שנות ניסיון באספקת פתרונות ייצור תוספים חזקים וקלים עבור מובילים בתעשיית התעופה והחלל והטכנולוגיות שלנו מוסמכות באופן אידיאלי לתהליכי הייצור הנדרשים עבור חקר החלל".