חדשות הארץמבזקים

שני מחבלים מפיגוע הירי בבקעת הירדן נעצרו, קיים חשש כי מחבל נוסף או יותר ברחו

שני מחבלים החשודים בביצוע בפיגוע הירי לפני זמן קצר (ראשון) נעצרו על ידי כוחות הביטחון בסמוך למקום הפיגוע, שניהם ככל הנראה תושבי ג'נין. לפי שעה, קיים חשש כי שניהם היו חלק מחוליה של שלושה או ארבעה מחבלים וכרגע מבוצעות סריקות אחרי המחבלים הנוספים.

על פי דיווח של ארגון הצלה ללא גבולות יו"ש, הרכב של המחבלים עלה באש במהלך בריחתם, ייתכן בעקבות חומרים דליקים ששימשו לבקת"ב. שני מחבלים פצועים מכוויות עוברים נוהל זיכוי מול בקעות חשד שמחבל נוסף נמלט.

חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו לבית החולים את חמשת הפצועים, בהם 2 במצב בינוני עם פצעי ירי שפונו במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה ושלושה נוספים במצב קל לבית חולים העמק בעפולה,כשהם סובלים מפציעות משברי זכוכיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חובש בכיר במד"א מתי כרמי סיפר: "ראינו מחוץ לאוטובוס 2 פצועים מירי שמטופלים ע"י כוח רפואה של צה"ל ואנשים שהיו במקום. אחד מהם גבר כבן 60 והשני צעיר יותר. הם היו בהכרה מלאה ותקשרו איתנו. בנוסף הביאו אלינו שני צעירים שנפצעו משברי זכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי והעברנו את שני הפצועים מירי למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותם לביה"ח רמב"ם. שני הפצועים קל פונו באמבולנסים שלנו לביה"ח העמק בעפולה."

הנחיות לתושבים הגרים בסמוך למקום:
1. כביש גב ההר סגור לתנועה.
2. תלמידי כל מוסדות החינוך בבקעת הירדן נשארים בבתי הספר עד להודעה חדשה.
3. הנכם מתבקשים לעקוב אחר ההודעות ולא לצאת לכיוון כביש אלון והג'יפטליק.

בתגובה לפיגוע הירי בבקעת הירדן, אומר מתן פלג יו"ר תנועת 'אם תרצו': "בזמן שבכירי הממשלה הלכו שבי אחר ארגוני תעמולה שבמימון ממשלות זרות יצרו בתוכנו תודעה כוזבת על "אלימות מתנחלים", ערביי הרשות הפלסטינית המשיכו בפעילות חבלנית עוינת על בסיס יומי. מעל 6,000 אירועי פח"ע אירעו בשנה האחרונה. הכתובת על הקיר. שר הביטחון פשוט מעדיף לכסח את הדשא ולחלום על הסכמי אוסלו עם מכחישי שואה, במקום לעקור את העשבים השוטים. ממשלת ישראל חייבת לנקוט ביד קשה ונחרצת מול הטרור הערבי, ובעיקר לאכוף את חוק קיזוז משכורות מחבלים. לא ייתכן שאבו מאזן יקבל פרס על עידוד הטרור!"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לפיגוע בבקעת הירדן: "אי אפשר להמשיך במציאות הזאת. כמות פיגועי האבנים, בקבוקי התבערה והירי ביהודה ושומרון מזנקת. לא מדובר בסטטיסטיקה, מדובר בחיי אדם. תפקידה הראשון של ממשלה, כל ממשלה, הוא להעניק ביטחון לאזרחיה, וממשלת ישראל בהובלת שר הביטחון הכושל גנץ בתת תפקוד שמפקיר את ביטחון אזרחי ישראל. אני שולח חיזוק לכוחות הביטחון ורפואה שלמה ומהירה לפצועים ומתחייב בממשלה הבאה לשים את ביטחון אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות, מול איראן ושלוחותיה ומול הטרור המתגבר ביהודה ושומרון."

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע הירי בבקעה: "שוב פיגוע רצחני של מחבלים בתמיכתו של אבו מאזן ידידו הטוב ביותר של שר הביטחון גנץ. נגד הטרור צריכה להיות מערכה ללא פשרות. שוב מוכח שכאשר לא כותשים ביד קשה את הטרור, הוא מכה בחזרה. בתוך כך, מתפלל ומאחל רפואה שלמה לפצועים והנפגעים."

צילום: דובר צה"ל
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button