חדשות חוץמבזקים

טראמפ תקף את ה-FBI וקרא לנשיא ביידן: "אויב המדינה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קיים היום (ראשון) את העצרת הראשונה שלו מאז הפשיטה של הבולשת הפדרלית (ה-FBI) על ביתו בפלורידה בחודש שעבר. הוא תקף בחריפות את הנשיא ג'ו ביידן וקרא לו "אויב המדינה" ואת ה-FBI ומשרד המשפטים להם קרא "מפלצות אכזריות".

הוא נשא נאום תוקפני בפנסילבניה בו הוא זעם על רשויות החוק. אנשי ה-FBI נחשפו לאיומים מוגברים מאז החיפוש בביתו של טראמפ שנועד להחזיר מסמכים מסווגים למקום בטוח. בשבוע שעבר טראמפ אפילו העלה פוסטים ברשתות החברתיות בהם הוא תקף סוכן ספציפי בשמו. אותו סוכן כבר פרש ועורך דינו אמר שלא היה לו שום תפקיד בחיפוש.

על אף שרבים ביקרו אותו על המתקפות ואפילו מספר רפובליקנים הזהירו אותו מההשלכות הפוליטיות של תקיפת אנשי חוק, הנשיא לשעבר סימן שהוא לא יחדול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האירוע בו טראמפ נאם היה עצרת בחירות לקראת בחירות אמצע הקדנציה החשובות שייערכו ברחבי ארה"ב בנובמבר הקרוב. בפנסילבניה, מדינה מתנדנדת חשובה, טראמפ מקדם את המועמד השנוי במחלוקת מהמט אוז, הידוע מתוכנית הטלוויזיה שלו "ד"ר אוז", הוא מתמודד לסנאט, על אף שאין לו ניסיון פוליטי קודם.

בעצרת, טראמפ אמר על הנשיא ביידן: "הוא אויב המדינה, אתם רוצים לדעת את האמת".

הוא אמר לקהל המשולהב שלו: "זה לא היה רק ביתי שנפשט בחודש שעבר. אלו היו התקוות והחלומות של כל אמריקאי שנלחמתי למענו".

טראמפ המשיך בטענותיו שהוא למעשה זכה בבחירות ב-2020 והבחירות "נגנבו".

למועמד הסנאט הדמוקרטי במרוץ, ג'ון פטרמן, טראמפ קרא: "לוזר סוציאליסטי". הוא גם האשים אותו בשימוש בסמים, על אף שאין כלל ראיות לכך.

מספר רפובליקנים חוששים מאוד ממעשיו של הנשיא לשעבר. סנאטור ממיזורי אמר בתחילת השבוע כי טראמפ היה צריך להעביר את המסמכים הסודיים כשנתבקש לכך קודם. וויליאם באר, שהיה בתפקיד המקביל לשר המשפטים, תחת טראמפ, הגן על החיפושים של ה-FBI.

מסמכים משפטיים מראים שה-FBI אסף בפשיטה 18 מסכים שסומנו כ-"סודיים ביותר", 54 שסומנו כ-"סודיים", 31 כ-"חסויים" ועוד למעלה מ-11,000 מסמכים ותמונות ממשלתיים ללא תיוג. על פי התיעוד המשפטי, המסמכים הרגישים נמצאו מעורבים יחד עם גזירי עיתוני חדשות, בגדים ומתנות שונות.

צילום: האנה בייר, הניו יורק טיימס

Back to top button