חדשות חוץמבזקים

נבחרה ראשת הממשלה הבאה של בריטניה: ליז טראס

שרת החוץ הבריטית ליז טראס זכתה היום (שני) בבחירות הפנימיות להנהגת המפלגה השמרנית, בניצחון מוחץ. כבר בהמשך השבוע היא תחליף את בוריס ג'ונסון ותהיה ראשת הממשלה השלישית של בריטניה, אחרי מרגרט תאצ'ר ותרזה מיי.

טראס הייתה הפייבוריטית לניצחון וגברה על שר האוצר לשעבר רישי סונאק, כשזכתה ב-81,326 קולות לעומת 60,399 קולות שבהם זכה סונאק.

הבחירות הפנימיות במפלגה השמרנית הוכרזו אחרי שבחודש יולי החליט ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להתפטר, בגלל לחץ ציבורי ומפלגתי גדול שהיה עליו בעקבות שערוריית מסיבות הקורונה ופרשת ההטרדות של חבר הפרלמנט כריס פינצ'ר. בכך ג'ונסון נתן את האות להתחיל בקרב על ראשות המפלגה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טראס וסונאק הגיעו לשלב האחרון של הקמפיין מתוך אחד עשר מועמדים שהחלו את המרוץ. מאז יולי יכלו 180 אלף חברי המפלגה להצביע לאחד מהשניים למנהיגות המפלגה ולמעשה גם לראשות המדינה, כיוון שהשמרנים מחזיקים רוב בפרלמנט.

מחר תיסע טראס לטירת בלמורל שבסקוטלנד, על מנת לפגוש את המלכה אליזבת שתתן לה את המינוי לראשות הממשלה.

טראס בת ה-47, נשואה ואם לשתיים. היא נבחרה בתור חברת פרלמנט ב-2010, והתקדמה בסולם הדרגות בממשלותיהם של דייוויד קמרון, תרזה מיי ובוריס ג'ונסון. את מעמדה בצמרת הממשל ביססה ב-2019, כשהתמנתה לשרה האחראית על הסחר הבינלאומי וחתמה על הסכמי סחר עם יפן ואוסטרליה, בזמנים שבהם בריטניה התקשתה להשלים את הברקזיט וחוסר הוודאות איים לטלטל את כלכלת המדינה.

הצלחתה במישור הכלכלי נתנה לה תדמית חיובית. בספטמבר 2021 היא קודמה לתפקיד שרת החוץ, האישה השנייה בלבד בתולדות בריטניה שמכהנת בתפקיד זה.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את טראס, תומכת ישראל מוצהרת, על זכייתה: "אני מברך את ידידתי הטובה, חברת אמת של מדינת ישראל – ליז טראס, שנבחרה היום לראשת ממשלת בריטניה. המדינות שלנו הן בעלות ברית שנים ארוכות. המחויבות שלנו לחירות וכן החזון המשותף שלנו לעתיד טוב יותר – הם שמאחדים בינינו. אני מצפה להמשיך ולעבוד יחד למען המדינות שלנו, למען הביטחון שלנו".

צילום: ג'ון סיבלי, רויטרס
צילום: סטיוארט מיטשל
צילום: סטיוארט מיטשל

Back to top button