בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור – הוגדלה ההנחה בארנונה לתושב ירושלים
במסגרת בירור תלונה על עיריית ירושלים, עלה כי העירייה הכלילה בהכנסה החייבת של המתלונן, שביקש הנחה בארנונה, סכום שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי כחלק מקצבת ילד נכה, שאמור היה להיות מוחרג מחישוב ההכנסה ובשל כך הופחתה משמעותית ההנחה שניתנה למבקש. הסיבה שהעירייה התייחסה לסכום כנפרד מגמלת ילד נכה היא מפני שבאישור הביטוח הלאומי הוא הופיע כ"סכום נוסף" בנפרד.
בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, ערכה העירייה בדיקה חוזרת, שהעלתה כי גם סכום נוסף זה היה חלק מקצבת ילד נכה. בעקבות כך זכה המתלונן לשיעורי הנחה בארנונה גבוהים יותר (ההנחה גדלה משיעור של 60% להנחה בשיעור של80%). כמו כן, עיריית ירושלים הודיעה כי תתקן את הליקוי באופן מערכתי ותחיל את השינוי על מבקשי הנחה נוספים.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן: "אנחנו מטפלים בכמעט 20,000 תלונות פרטניות בשנה ושמחים לסייע לכל אדם הפונה אלינו. אני שמח שגם נושא זה בא על פתרונו ומזמין את הציבור לפנות אלינו בכל סוגיה".
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מהנציבות נמסר: "נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מבררת תלונות של כל אדם, לשם הבטחת זכויותיו ולמען קידום שירות ציבורי יעיל והוגן לחברה על כלל רבדיה. בנציבות מתקבלות אלפי תלונות מדי שנה במגוון רחב של נושאים, ממימוש הזכות לדיור ועד הגנה על חושפי שחיתות. לשכות הנציבות פרוסות ב-6 משרדים ולשכות ברחבי הארץ: ירושלים, תל-אביב, חיפה, לוד, באר-שבע ונצרת הנציבות מעניקה שירות לכל מתלונן במגוון שפות, לצד עברית, וביניהן: ערבית, אמהרית, רוסית, אוקראינית ואנגלית."