כלכלהמבזקים

הסכם קיבוצי מיוחד הכולל תוספות שכר ומענקים יחול על 250 עובדי החברה

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הנהלת חברת בון תור וועד עובדי החברה חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברת ההיסעים. ההסכם, שיחול על כ-250 עובדי החברה, יהיה בתוקף למשך שלוש שנים. במארס 2025 יחלו הצדדים במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. בון תור היא חברה פרטית שנוסדה בשנת 1988, והיא מהגדולות בענף ההיסעים.

לפי ההסכם, הנהגים יקבלו במשכורת ספטמבר 2022 מענק מצטבר עבור הפרשי שכר רטרואקטיבית מינואר 2022, ומענק חד-פעמי של 500 שקל במשכורת יולי 2023. כן ישולם מענק הצטיינות בגובה 2,500 שקל ל-20 נהגים במשכורת חודש מארס, מדי שנה. ההסכם כולל גם מענק עבור עסקת מכירת מניות החברה. המענק יהיה חד פעמי וישולם לפי הוותק של הנהגים. הוא ינוע בין 1,500 ל-6,500 שקל.

כן בוצעו עדכוני שכר: נהגי אוטובוס ונהגי מיניבוס באגף האוטובוסים עם ותק של עד 3 שנים יקבלו שכר של 36 שקל בשעה. נהגים בוותק של 6-3 שנים יקבלו שכר שעתי של 36.70 שקל, ואילו נהגים עם וותק של בין 6 ל-10 שנים יקבלו 37.40 שקל לשעה. נהגים בוותק של מעל 10 שנים יקבלו 38.10 שקל לשעה. השכר החודשי שלהם לא יפחת מ-6,300 שקל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נהגי מיניבוס בסניפי האצ"ז (אוטובוס ציבורי זעיר) יקבלו שכר שעתי של בין 33.50 ל-35.60 שקל, בהתאם לוותק. השכר החודשי שלהם לא יפחת מ-5,950 שקל. נהגי אצ"ז יקבלו שכר שינוע בין 33 שקל ל-34.90 שקל לשעה, כשהשכר החודשי שלהם לא יפחת מגובה שכר המינימום בתוספת של 150 שקל. נהג בסניף אצ"ז נתב"ג יקבל 3 שקלים נוספים לשעה עבור עבודת לילה. ההסכם כולל גם ביגוד לעובדים, אירוע משפחות/גיבוש פעם בשנה ותווי קנייה לנהגים בהיקף של 300 שקל בכל חג.

במו"מ היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה ענבל סופרו, ראש תחום בכיר מרחבים באגף לאיגוד מקצועי עו"ד גלי שטיינברג, עו"ד יניב וייס מאגף הכלכלה והיועצת המשפטית לאיגוד עובדי התחבורה, עו"ד מוריה גליק. מטעם הוועד: צביקה ויזנפלד ושמואל אלמוג. מטעם בון תור: מייסד החברה ערן כץ, המנכ"ל הנכנס ערן שכטמן, סמנכ"ל הכספים עפר פלג, סמנכ"ל התפעול שגיא כץ, מנהלת משאבי אנוש ציפי מועלם, עו"ד יפעת ארינובסקי ויועמ"ש החברה יונתן פסי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "ההסכם בבון תור הוא המשך ישיר של המגמה העקבית שלנו לחיזוק האדם העובד ולהתמודדות אמיצה מול יוקר המחיה שגואה מיום ליום. ההסכם מיטיב ומשפר את תנאי ההעסקה של הנהגים במגוון רחב של נושאים כלכליים ותעסוקתיים".

מנכ"ל בון תור, ערן שכטמן: "בון תור היא חברת ההיסעים הוותיקה והגדולה בישראל. עובדי החברה הם הנכס החשוב ביותר שלנו והם אלה שמאפשרים לנו לתת את השירות הבטיחותי והאיכותי שעליו אנו מתחייבים. מאות אלפי ילדי ישראל, עובדי חברות ולקוחות פרטיים עושים שימוש יום יומי בשירות של החברה ואנו רואים כבוד גדול ביכולת שלנו לתת את השירות ברמה הגבוהה. העבודה המשותפת עם ארגון העובדים היא מכפיל כוח לחברה. אני מודה לשותפי אבי אדרי, לעובדי בון תור ולוועד העובדים על ההסכם".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button