מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכנסת בראשות אורבך אישרה: בנט יתמזג חזרה ל'ימינה'

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה היום (שלישי) את בקשת סיעת ימינה וסיעת ביחד, להתמזג לסיעה אחת, סיעת ימינה. בנוסף, אושרה בקשת סיעת תע"ל, להתפצל מסיעת הרשימה המשותפת. כזכור, ביום י"ח באב תשפ"ב 15 באוגוסט 2022, ועדת הכנסת אישרה את התפצלות סיעת ימינה לשלוש סיעות.

עפ"י ההחלטה הקודמת, בסיעת "ימינה" חברים חברי הכנסת ניר אורבך, אביר (אברהם) קארה, עידית סילמן, ויום טוב כלפון. סיעת "המחנה הממלכתי" מונה את חברי הכנסת מתן כהנא, ושירלי פינטו קדוש. סיעת "ביחד" מונה את ח"כ נפתלי בנט. כאמור, היום הוועדה אישרה את מיזוג סיעות ימינה, עם סיעת ביחד. 3 ח"כים תמכו במיזוג 2 נמנעו.

הוועדה אישרה פה אחד את התפצלות סיעת תע"ל, מסיעת הרשימה המשותפת. יו"ר סיעת תע"ל ח"כ אחמד טיבי אמר, "כמו בכל ערב הגשת הרשימות לכנסת, אנחנו מבקשים להתפלג במטרה טכנית. הבקשה נובעת מאיוש קלפיות." ח"כ טיבי אמר, "אני מקווה שנצליח להקים מחדש את הרשימה המשותפת. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת
צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

הוועדה אישרה את בקשת יו"ר הכנסת, וקבעה כי סגן יו"ר הכנסת ח"כ יבגני סובה ימלא את מקומו בעת העדרו מהארץ. יו"ר הכנסת עתיד לצאת מהארץ בימים 19-22 בספטמבר וכן בתאריכים 25-28 בספטמבר. הבקשה אושרה פה אחד.

צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

היום, ח"כ יבגני סובה ממלא את מקומם של יו"ר הכנסת, וכן של נשיא המדינה נוכח היעדרותם מהארץ. הוועדה קבעה כי ועדת החוקה חוק ומשפט תדון בהצע"ח העונשין (תקיפת עובד ציבור שהוא מטפל או ממלא תפקיד בארגון חירום והצלה טרום אשפוז או בחדר מיון).

צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת
צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button