חדשות הארץמבזקים

החברה להגנת הטבע מודיעה על מותו של אחד מאנשי שמירת הטבע המובילים בישראל

החברה להגנת הטבע, מודיעה בצער רב, כי הבוקר (שלישי), הלך לעולמו שוקה רווק, בן 91 במותו. שוקה, יליד 1931, היה טייל וותיק ואחד מאנשי שמירת הטבע המובילים בישראל, במשך עשרות שנים. שוקה היה ממקימי החברה להגנת הטבע, בתי ספר שדה וחוגי הסיירות של הארגון והוא היווה השראה גדולה לרבים, שממשיכים ללכת בדרכו.

לדברי איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע: "שוקה היה איש שטח, בכל נימי נפשו וגופו, מדריך וטייל. הייתה לי הזכות להשתתף בהשתלמויות שהוא הדריך, ממש עד שנותיו האחרונות. ההיכרות שלו עם כל פרט ומרכיב בנוף ואהבתו העמוקה לטבע, היוו השראה, לא רק לי, אלא לכל המדריכים הצעירים, ששתו בצמא, את הידע, שתמיד הוא שמח להעניק לאחרים".

שוקה הדריך טיולים בארץ וטרקים מיוחדים ברחבי העולם, והיה מראשוני הסוקרים והמדריכים בסיני. במשך למעלה מ – 50 שנים, הוא הוביל קבוצות של מטיילים בחצי האי. רבים מהמטיילים והמדריכים בישראל, הולכים וימשיכו ללכת, במשך שנים רבות, בדרכים ששוקה התווה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחר חתימת הסכם השלום עם ירדן, ערך שוקה, יחד עם פרופסור אבי שמידע, סקר שטח מקיף בירדן ובו מיפה את קניוני מואב ואדום. תוצאות הסקר פורסמו בספרם, "אל קניוני מואב ואדום" ובכך פתחו בעבור רבים, את חבל הארץ הזה, לטיולים.

צילום: עמית מנדלסון, החברה להגנת הטבע

Back to top button