חדשות הארץמבזקים

ביקור בן גביר בתיכון בליך עורר סערה: "הצווחות של השמאל הסהרורי לא ירתיעו אותנו"

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), הגיע הבוקר לביה"ס התיכון בליך ברמת גן – למחות על הזמנתו של ח"כ איתמר בן גביר לשאת דברים בפני תלמידי התיכון. הצטרף למחאה גם סגן ראש עיריית רמת גן מטעם מפלגת העבודה, רועי ברזילי. בנוסף, למקום הגיעו מספר מפגיני שמאל אשר התנגדו לביקורו של בן גביר בתיכון.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מנגד, הגיעו גם תומכים בביקור ובחבר הכנסת בן גביר. זאת בנוסף לרבים מתלמידי בית הספר, שהצטרפו לקריאות נגד מפגיני השמאל שהגיעו למקום.

ח"כ הרב קריב: "מי שמזמין את בן גביר לדבר בפני תלמידי תיכון שלא יתפלא כשעשרות מהם מתקבצים ליד שער בית הספר וצועקים 'שישרף לכם הכפר'". זה לא חינוך לדמוקרטיה ולתרבות ויכוח – זאת פשיטת רגל ערכית וחינוכית. לימין הישראלי יש מספיק דוברים מוכשרים, ולא צריך להזמין אדם שתלה על קיר ביתו תמונה של רוצח וטרוריסט. לא זו הדרך לעודד אזרחות פעילה בקרב תלמידי בתי הספר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן ראש העיר ברזילי: "הבחירה להביא את בן גביר לבית הספר שגויה מבחינה ערכית ופדגוגית, תרומתו ״לשיח הפלורליסטי״ מיותרת ומסוכנת יותר ליתר עקרונות היסוד של הדמוקרטיה והחיים המשותפים, כן, חובתה (לא רק זכותה) של הדמוקרטיה להגן על עצמה גם במחיר של פגיעה בחופש הביטוי וזה אולי החלק הכי מורכב בלימודי האזרחות, אך אנחנו מכירים בהיסטוריה מקרים של דמוקרטיות שלא ידעו לזהות את זה שמנסר את העץ שעליו כולנו יושבים ולאן הן הדרדרו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה להפגנות נגדו: "מתמלא גאווה בתלמידי תיכון בליך שעומדים זקוף מול השמאל המטורלל וכעת עושה את דרכי למקום. אשוחח עם תלמידי בית הספר על דמוקרטיה, על ציונות, על אהבת הארץ והמדינה. הצווחות של השמאל הסהרורי לא ירתיעו אותנו, בעזרת השם, ננצח, נקים ממשלת ימין מלא מלא ונחזיר את השפיות למדינה".

חוק הגיוס אושר בכנסת שבועיים לאחר שנדחה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button