מבזקיםפוליטי / מדיני

שלמה נאמן נבחר ליו"ר מועצת יש"ע: "משימתנו – לחזק את הריבונות והנוכחות היהודית במרחב"

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, נבחר אמש (שני) לתפקיד ראש מועצת יש"ע. הוא יכנס לתפקיד בשבועות הקרובים ויחליף את יו"ר מועצת יש"ע היוצא, דויד אלחייני.

דויד אלחייני אמר: "אני מברך את ידידי שלמה נאמן על מינויו לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע ומאחל לו הצלחה רבה. שלמה הוא איש של עשייה שפועל בנחישות וביושר למען האמת והצדק. אני בטוח שעם הערכים האלו הוא יוביל בהצלחה את המשך הפיתוח של ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אמשיך להיות שותף פעיל במועצת יש"ע ואסייע לשלמה בכל שיידרש."

שלמה נאמן, הודה לאלחייני ואמר: "אני מודה לראשי המועצות שנתנו בי את האמון, אני רואה בכך אחריות גדולה ושליחות משמעותית להתיישבות ולעם ישראל. המשימה הראשונה שניצבת בפנינו היא לחזק את הריבונות והנוכחות היהודית במרחב. זו העת להתאחד מול מבקשי רעתנו, הרשות הפלסטינית וארגוני טרור נוספים שנלחמים בנו, בנשק חם וקר אבל גם במחרשות ובמשאבות בטון ולהמשיך לפעול לפיתוח וחיזוק ההתיישבות הישראלית ביהודה שומרון ובקעת הירדן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במכתב המועמדות הרשמי ששלח שלמה נאמן בתחילת השבוע לראשי הרשויות ביהודה ושומרון, הסביר נאמן מדוע בחר להתמודד לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע. מתוך המכתב: "גם אם הממשלות השונות חלוקות בדעתן בנוגע לעתיד כל אחת מהרשויות או הישובים שלנו, ישנם דברים בהם כולנו מאוחדים: כולנו מתמודדים עם דיני מקרקעין הזויים, עם משבר המעברים, כולנו במצוקה זהה בסוגיית חטיבת ההתיישבות ותפקוד רשות מקרקעי ישראל ביהודה ושומרון. כולנו נמצאים תחת שלטון צבאי ונאלצים לעבוד מול המנהל האזרחי במקום מול ממשלת ישראל. ובנוסף לכל אלו, אנו זקוקים בכל העת לעסוק בהסברה נמרצת ומקצועית הן ברחבי העולם, והן, גם אם במידה שונה, כולנו עדיין צריכים לגיטימציה בעיניי אחינו המתגוררים בישראל הקטנה".

שלמה נאמן נבחר לראשות מועצה אזורית גוש עציון בפברואר 2017 ומאז שימש חבר פעיל וחבר הנהלה במועצת יש"ע. לפני שנתיים וחצי הקים במועצת יש"ע דסק מזרח אירופה במטרה לחבר את קהל דוברי הרוסית בארץ ובחו"ל להתיישבות.

נאמן, עלה לארץ ב1990 ממחוז בירוביג'ן (בירת המחוז היהודי האוטונומי שבברית המועצות, כיום ברוסיה). ב1991 עבר להתגורר בכרמי צור, שם הוא מתגורר עד היום.

נאמן בוגר ישיבת הר עציון, ואיש חינוך בהשכלתו, בוגר מכללת יעקב הרצוג. שירת בצבא בחיל השריון בחטיבה 401, סרן במילואים. לפני בחירתו לראש מועצת גוש עציון, מילא נאמן שורה של תפקידים וביניהם: שליח הסוכנות יהודית לאוקראינה, מנהל חטיבה בסוכנות היהודית, דירקטור בשלוש חברות ציבוריות, יועץ לשר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת, זאב אלקין.

שלמה נאמן נשוי לשלומית, יש לו חמישה ילדים וארבעה נכדים.

ראש מועצת בית אל שי אלון ברך את ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן על היבחרו לתפקיד יו"ר מועצת יש"ע.

אלון אמר: "ידידי ורעי ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, יו"ר מועצת יש"ע החדש, ראוי ביותר לתפקידו וחייל נאמן של ההתיישבות ביהודה ושומרון. הצלחתו היא הצלחתנו ואין ספק שאתגרים משמעותיים בפנינו. אין ימי חסד בתפקיד הזה ועלינו להילחם על שטחי ארץ ישראל שנגזלים מאיתנו מדי יום. נעשה כמיטב יכולתנו לעבוד בחזית מאוחדת תחת שלמה היקר על מנת לעמוד במשימה".

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' גם ברך על מינויו של נאמן לראש מועצת יש"ע: "ברכות לידידי שלמה נאמן על מינויו לראשות מועצת יש"ע. משימות רבות עומדות בפני ההתיישבות ושלמה הוא האיש הנכון להוביל את המערכה של קידום ופיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון. שלמה, מפלגת הציונות הדתית עומדת לרשותך ונסייע ככל שביכולותינו לקידומה ושגשוגה של יהודה ושומרון".

גם ראש מועצת קריית ארבע-חברון, אליהו ליבמן, ברך אותו: "שלמה הוביל את גוש עציון להישגים אדירים והוא איש ראוי שטובת ההתיישבות עומדת לנגד עיניו יום יום שעה שעה. כאחד שיש לו שעות רבות עם נאמן אני יכול להיות בטוח בהנהגת מועצת יש"ע בשנים שבהן הוא יעמוד בראשה, עלה והצלח".

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב על המינוי: "שלמה הוכיח את נאמנותו לארץ ישראל וההתיישבות ואין ראוי ממנו לתפקיד. דווקא בימים אלו, בהם המחנה הלאומי עומד למבחן נאמנות, אני סמוך ובטוח בשלמה שיוביל את הנהגת יהודה ושומרון בדרך הנכונה, לשיאים טובים חדשים. הצלחתו הצלחתנו".

ממנהלת הר הבית נמסר: "מנהלת הר הבית מברכת את שלמה נאמן, מפוקדי הר הבית הקבועים, עם בחירתו לראש מועצת יש"ע. נאמן שמכהן כראש מועצת גוש עציון הוא מעולי הר הבית במשך שנים רבות, עוד מהימים בהם מעטים בלבד פקדו את המקום הקדוש. היה פעיל מרכזי בפעילות לשיבת ישראל אל הר הבית, ומוכיח את חיבורו העמוק שלו לקודש ולארץ, הוא האיש הנכון להמשיך את שגשוגה ופריחתה של יהודה ושומרון ולהצעיד אותה קדימה".

צילום: אלי איטקין

Back to top button