מבזקיםמשפטי/פלילי

הרצח בלוד: מפכ"ל המשטרה קיים הערכת מצב בעיר, בעלה של ההרוגה זועם על המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, קיים הערב (שלישי) הערכת מצב מיוחדת בתחנת המשטרה בלוד לאור אירוע הירי הקשה בו נרצחה מנאר חג'אג' ובתה, חדרה ונפצעה בת נוספת, מרים.

בהערכת המצב השתתפו מפקד מחוז מרכז, סגן מפקד המחוז, מפקד מרחב שפלה, מפקד תחנת לוד, נציגי מודיעין, חקירות ואגף סי"ף.

במסגרת הערכת המצב סקרו כל הגורמים בפני המפכ"ל את כל הפרטים הידועים על האירוע ואת כיווני החקירה והפעולה של המשטרה. בנוסף הוצגה למפכ"ל תכנית הפעלת המפקדה המשימתית המונה 300 שוטרים ולוחמים אשר הוקמה בעיר לוד בעקבות האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ"ל אמר בסיומה של הערכת המצב: "מפרטי האירוע עולה אכזריות גדולה של העבריינים שיצאו למשימת חיסול כשהיעד הוא אמא ושתי בנותיה הילדות. כל רצח הוא חמור וקשה אך תכנון רצח של אם ושתי בנותיה הוא חציית כל הגבולות. אנו לא נרפה מתיק החקירה הזה ונרדוף את מי שעשה זאת כל ימי חייו עד לפיענוח המקרה".

הוא הוסיף: "בשבועות הקרובים נתגבר באופן משמעותי את משטרת לוד עם מאות שוטרים ולוחמים שיחזקו את הביטחון של תושבי העיר".

עיסאם חג'אג', בעלה של מנאר חג'אג', הגיב הערב לראשונה לרצח. הוא זועם על כך שהמשטרה מנסה לקשור בין רצח אשתו לבין רצח בת זוג אחרת שלו, סאמר חטיב, לפני כארבע שנים.

הוא אמר: "אלוהים מלמעלה רואה הכול ויבוא חשבון עם הרוצחים השפלים האלה".

המשטרה מזרימה כוחות רבים ללוד במטרה למנוע את הרצח הבא.

עיסאם חג'אג' נחשד ב-2018 במעורבות ברצח בת זוגו דאז, סאמר חטיב, על פי החשד, על ידי מתנקשים לאחר שחטיב נפרדה ממנו. שניים מבניו ואחייניו של חג'אג' הואשמו ברצח חטיב, הורשעו בסיוע לרצח ונשלחו לעשר שנות מאסר.

לפני הרצח, מצאה חטיב מטען חבלה מתחת למכוניתה, מסרה עדות במשטרה ודיווחה על יחסיה הבעייתית עם עיסאם.

שבוע לפני הרצח שלה, היא אמרה למשטרה: "הפעם האחרונה שפגשתי אותו הייתה בקולומביה. היה לנו ויכוח בקול גבוה, לא רציתי שהילדים יראו את זה והוא לא הפסיק. מעצבים דפקתי לו יריקה ואז הוא הרביץ לי".

מרים חג'אג' בת ה-14, שהייתה עדה לרצח של אימה ואחותה התאומה, עדיין מאושפזת בבית החולים אסף הרופא, שם הצליחו הרופאים לייצב את מצבה.

ד"ר אסנת זמורה אמרה: "למזלה, לפחות לא הייתה מעורבות רפואית משמעותית, בריאותית, אבל מבחינה נפשית, מבחינה סוציאלית, אין ספק שיש פה מכה קשה מאוד".

עמותת יוזמות אברהם פרסמה כי מאז תחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 75 בני אדם, מתוכם 9 נשים.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button