מבזקיםפוליטי / מדיני

תקרית מביכה בפגישת נתניהו עם משלחת סנאטורים אמריקנים

ביום שני קיים ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פגישה עם משלחת של סנאטורים אמריקנים – רפובליקנים ודמוקרטים, על מנת לדון בנושא הסכם הגרעין עם איראן. אולם, תקרית מביכה נרשמה באירוע.

המשלחת אורגנה על ידי הסנאטור הרפובליקני לינדסי גראהם מדרום קרוליינה – תומך ישראל מובהק הנחשב למקורב מאוד לנתניהו. במשלחת השתתף גם הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז שמשמש יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני ושגם הוא מיודד מאוד עם נתניהו.

חברי המשלחת פגשו במהלך הביקור את ראש הממשלה יאיר לפיד, ראש המוסד דדי ברנע, ראש האופוזיציה נתניהו ובכירים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי מקורות מעורים באירוע כשהגיעו הסנאטורים לפגישה עם נתניהו, יחד עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, הם הופתעו לראות שבחדר מוצבת מצלמת וידאו שאותה הפעיל אחד מיועציו של נתניהו.

לדברי המקורות, שגריר ארה"ב גם ראה כי נתניהו עונד על הדש מיקרופון קטן. כך הסנאטורים והשגריר הבינו שהפגישה הסגורה עמדה להיות מוקלטת ומצולמת.

השגריר פנה לנתניהו ושאל מדוע הוא עונד מיקרופון וזה השיב לו: "זה שום דבר". לדברי המקורות הדבר יצר תחושת חוסר נוחות רבה עבור הסנאטורים והשגריר.

באותו שלב הסנאטור גראהם פנה לנתניהו בדרישה להוציא את המצלמה מהחדר, יחד עם כל ציוד צילום או הקלטה אחר. רק לאחר שהמצלמה והמיקרופון שנתניהו ענד הוסרו הפגישה החלה.

על פי אותם מקורות, התקרית גרמה למבוכה עבור המשלחת, שחשדו שנתניהו רצה לצלם ולהקליט את הפגישה לצורך סרטוני תעמולה בקמפיין הבחירות.

הסנאטור גראהם ושגריר ארה"ב סירבו להתייחס לדברים אך לא הכחישו אותם.

גורמים בלשכת נתניהו מסרו כי כמעט כל אירוע של נתניהו מתועד ומקרה זה לא היה יוצא מן הכלל: "לא הייתה איזושהי דרמה. הבקשה כובדה והצלם יצא".

ארכיון. צילום: קובי גדעון/ לע"מ

 

Back to top button