מבזקיםמשפטי/פלילי

יומיים לאחר רצח נידאל אגבריה – יריות על בית עיתונאי מדליית אל-כרמל

אלמונים ירו אתמול בלילה (שלישי) לעבר ביתו ורכבו של העיתונאי הדרוזי כמאל עדואן, מנהל אתר אינטרנט מקומי בדליית אל-כרמל. עדואן נותר בריא ושלם. רק בתחילת השבוע נרצח העיתונאי נידאל אגבריה במכוניתו באום אל-פחם.

עדואן סיפר ל-ynet כי הוא חושש לחייו ולחיי משפחתו. הוא הוסיף שהוא אף שוקל לפרוש מעבודתו העיתונאית בגלל האיומים.

עדואן תיאר את האירוע: "שמעתי יריות וקמתי לראות מה קורה. גיליתי שיורים על הבית שלי ועל המכוניות שלי. זיהיתי חמוש אחד שפשוט מכוון אקדח ומתחיל לירות, לא היו שם הרבה אנשים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא אמר כי לא היו איומים ממשיים על חייו טרם המקרה, אך האירוע אתמול היה טראומתי עבורו ועבור משפחתו: "אין אדם נורמטיבי שיחווה חוויה כזאת וירגיש בסדר".

הוא המשיך: "אנחנו עוד לא יודעים איך לעכל את זה. אני בדילמה אמיתית, כי יש כאן הרבה מאוד מרכיבים שחוצים אחד את השני. מצד אחד הנושא של השליחות העיתונאית, ומצד שני שלום המשפחה – הילדים והנכדים שלי".

עדואן התלונן למשטרה שהגיעה לזירה ופתחה בחקירת המקרה.

אולם לעדואן אין תקווה רבה במשטרה: "אני לא יודע אם במקרה הספציפי שלי יפצחו או לא. אבל אם מסתמכים על נתונים ועובדות של מה שקורה במגזר הערבי מבחינת הפשיעה והאלימות – הסיכוי קלוש. קודם כל בגלל ההיבט של איך מדברים ומסתכלים על זה. כי הרי לא מדובר כאן ב-'תושב', או ב-'אזרחים ישראלים'. מדובר באדם שהוא 'הוא מהמגזר', אז ההתנהלות שונה, וכאן מתחילה הבעיה האמיתית. סטטיסטית, ואני לא ממציא דברים, בשנה שעברה נרצחו 122 אנשים במגזר הערבי, והשנה נרצחו כבר 75. אחוז הגילויים והפענוח של המקרים האלה הוא זעיר".

העיתונאי סיפר ל-ynet כי הוא חשש לפנות למשטרה בנושא: "ברגע שאתה פונה למשטרה על איזושהי עבירה שנעשתה כלפייך או כלפי הסביבה שלך, חצית את הקו, שם נגמר הסיפור. שום דבר לא מגן עלייך יותר – לא המשטרה ולא החברה. לכן אנשים פוחדים לפנות למשטרה ולהגיש תלונות".

חבר הכנסת עלי סלאלחה ממפלגת מרצ התייחס גם הוא לאלימות המשתוללת בחברה הערבית ולחשש שמרגישים עיתונאים מהמגזר: "התופעה הזאת של האלימות בחברה הערבית משתוללת וזועקת לשמיים. אני פונה למשטרת ישראל לנקוט בצעדים מעשיים, ולא להסתפק במילוי טפסים".

חבר הכנסת המשיך: "יחד עם זאת, פניתי לוועדת ביטחון הפנים בכנסת לקיים דיון דחוף ולהזמין את כל הגורמים, יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וכל האחראים במשטרה, ולראות כיצד מטפלים באלימות בחברה הערבית. אני קורא לכל חברי הכנסת לשלב ידיים בנושא. אם לא נפתור את הבעיה וניתן פתרונות הולמים למגזר הערבי – זה יזלוג גם לחברה היהודית ויפגע בה. אנחנו חייבים תקציבים, תקנים ותחנות משטרה בכל אזור שהוא 'נגוע' בפשע".

אילוסטרציה

Back to top button