חדשות חוץמבזקים

ילדים קיבלו אוכל מקולקל במעון בנשר: "זו הרעלה של תינוקות"

עשרה ילדים שהתחילו את לימודיהם בשבוע שעבר במעון של נעמת בעיר נשר, חזרו לביתם עם תסמינים של הקאות ושלשולים.

אביהם של זוג תאומים בני שנה וארבעה חודשים מנשר, שסבלו מהתסמינים, סיפר ל-ynet כי הוא גילה שהגישו להם במעון מזון רקוב ופג תוקף.

האב, גולן, סיפר: "בהתחלה לא ייחסנו לזה חשיבות כי חשבנו שמדובר בתסמינים של בקיעת שיניים. במהלך סוף השבוע נתנו להם משככי כאבים וחיכינו שזה יעבור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם לאחר שפגש גולן הורים אחרים ששאלו אותו אם גם לילדיו, הוא נכנס למטבח של המעון וגילה שם ירקות רקובים, בשר פג תוקף וגבינות מקולקלות. עקב כך הוא הגיש תלונה במשטרה.

גולן, שדיווח לנעמת על המקרה, אמר: "במקום להסביר לי מה שקרה, קיבלתי נזיפה על זה שנכנסתי למטבח. אני לא מצליח להבין איך יכול להיות שאין היערכות לתחילת שנת הלימודים. בחיים לא הייתי חושב שמעון מפוקח ינהג כך. זו הרעלה של תינוקות, הילדים שלי לא חוזרים לשם, העברנו אותם למעון אחר ועוד באותו יום ביטלנו את הרישום שלהם".

הוא המשיך: "הם עדיין לא חזרו לעצמם. אדיר (בנו) התפתל אתמול מכאבי בטן והיינו צריכים לפנות אותו לרמב"ם. הוא שוחרר ואנחנו ממשיכים בדיקות בקהילה. אם הם היו אומרים לי שאין מזון במעון, הייתי בעצמי מביא כדי שיהיה להם. אבל לקחת מזון מקולקל ולתת אותו לילדים זו תקיפה, אי אפשר לקרוא לזה אחרת. זה להביא לילד מזון שאתם יודעים מראש שהוא מקולקל".

חן קובריץ, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה על המקרה: "התחלנו את השנה ולצערנו אנחנו כבר מקבלים פניות מהורים שחווים יחס מבזה בלשון המעטה. איך יכול לקרות מצב כזה של מתן אוכל מקולקל ולא ראוי למאכל, בטח ובטח לפעוטות? מדובר בסכנה של ממש ואם כך החלו את השנה בגן המדובר אז אני ממש חוששת ממה שיקרה בהמשך. אני חייבת לציין כי ראינו שיפור עצום בכל הנוגע לפיקוח אך זו עדיין טיפה בים כי עדיין אין מספיק כוח אדם ומפקחים והמקרה הזה מוכיח זאת".

מנעמת נמסר: "המקרה מטופל במלוא החומרה. מאחר שהוגשה תלונה במשטרה הרי שחקירת האירוע כולו בטיפול של משטרת ישראל ועל פי חוק נעמת מנועה מלברר אותו בעצמה. עם זאת, אנו פועלות לקבלת אישור המשטרה לקיום בירור מקביל כדי להפיק את כל הלקחים הנדרשים. נציין כי במעון מנהלת חדשה אשר נכנסה לעבודה רק ביום שבו נודע על המקרה. הצוות הניהולי מלווה כרגע את המעון באופן אינטנסיבי ובהחלט מובנת הדאגה של ההורים".

המקרה בחקירת המשטרה.

אילוסטרציה

Back to top button