מבזקיםפוליטי / מדיני

האם חבר כנסת ממרצ יתמוך בחוק עונש מוות למחבלים?

חבר הכנסת ממרץ עלי סלאלחה התראיין היום (רביעי) ליאיר קראוס ב-"רדיו קול רגע" ואמר כי הוא לא פוסל אפשרות שיתמוך בחוק עונש מוות למחבלים, אותו מוביל חבר הכנסת איתמר בן גביר בשנים האחרונות. סלאלחה אמר כי ישקול להצביע בעד החוק אם יתברר שהוא מסייע לביטחון המדינה.

לפני מספר חודשים העלה חבר הכנסת איתמר את חוק "עונש מוות למחבלים" להצבעה במליאת הכנסת. על פי ההצעה יוטל עונש מוות חובה על מחבלים.

הקואליציה התנגדה לחוק והוא נפל, אך חבר הכנסת בן גביר התחייב להמשיך במאבקו לקדם את החוק בממשלה הבאה שיקים המחנה הלאומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת סלאלחה אמר בריאיון: "כשיביאו את זה לכנסת נדון בו, הרי המשפט הזה בלבד הוא לא מספיק, אתה צריך להיכנס לתוך השורות ולעשות דיון מעמיק וברגע שאתה רואה שזה מועיל לחברה, מועיל למדינה מועיל לביטחון, אתה יודע מה? נעשה את זה".

במפלגתו הופתעו מהאמירה והביקורות לא איחרו לבוא.

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נראה לי שמישהו התבלבל במפלגה. מרצ לא תתמוך בהצעת החוק הזו ולא בשום הצעת חוק אחרת של בן גביר".

בעקבות הביקורת, חבר הכנסת סלאלחה חזר בו: "מעולם לא אמרתי שאתמוך בחוק כזה או אחר. הדברים שמיוחסים לי, לא נאמרו ובמקרה הטוב, הוצאו מהקשרם".

בנוסף הוא כתב חשבון הטוויטר שלו: "שיהיה ברור: אני תומך בעמדת מרצ – מתנגד לחקיקת עונש מוות שתטיל כתם מוסרי על מדינת ישראל, ולא רואה בבן גביר הגזען, שותף לשום עשייה פרלמנטרית. נקודה".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button