מבזקיםמשפטי/פלילי

ערעור על קולת עונשו של בכיר לשעבר ב"אל על" שהורשע בייבוא סמים בשווי 20 מיליון ש"ח

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת העונש שהוטל על רמי יוגב, בכיר לשעבר בחברת "אל על", שהורשע על פי הודאתו בייבוא סמים מסוג "קוקאין" בשווי של כ-20 מיליון ₪. לפני כחודש נגזרו על יוגב 12 שנות מאסר, ובמסגרת הערעור מתבקש בית המשפט להחמיר עונש זה.

כזכור, יוגב עבד כבכיר באגף הביטחון בחברת "אל על", והורשע על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון (ללא הסכמה לעונש), בעבירות של קשירת קשר לפשע ושל ייבוא סמים מסוכנים בשלוש הזדמנויות שונות בטיסות שהפעילה החברה מיוהנסבורג. בסך הכול ייבא יוגב 54 ק"ג קוקאין, בשווי מוערך של כ-20,000,000 ₪. לצד יתר חברי הקבוצה העבריינית שפעלו לטובת ייבוא הסמים, יוגב, שניצל את מעמדו הבכיר באגף הביטחון של החברה ואת חופש התנועה שניתן לו באזורים המוגבלים בנתב"ג, היה אחראי להוציא את מזוודות הקוקאין מהשטח האווירי של נתב"ג על-ידי עקיפת כלל מעגלי האבטחה.

במסגרת הערעור שהוגש על ידי עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ועו"ד ארז בן ארויה, נטען כי העונש שבית המשפט המחוזי ת"א (כב' השופט מ. לוי) הטיל על יוגב מקל מאד ביחס לחומרה המיוחדת הטמונה במעשיו כעובד בכיר באגף הביטחון של החברה, ולא הולם את הכמות האדירה של הקוקאין שיובאה והופצה בישראל. בתוך כך, הדגישה הפרקליטות כי יוגב פעל בניגוד גמור למתחייב מתפקידו כשומר הסף של בטחון התעופה הישראלית. עוד טענה כי לא רק שיוגב הסכים לקחת חלק בתכנית הפלילית המתוחכמת והעמיד לטובת החבורה העבריינית את הסמכויות הנתונות לו למען בצע כסף, הוא גם סיכן את נוסעי הטיסות ואת מערך התחבורה האווירית בכלל בכך שלא בדק את תכולת המזוודות. כמו כן, נטען במסגרת הערעור כי העונש שהוטל על יוגב לא משקף את העובדה שהוא ביצע את המעשים לאחר תכנון קפדני ולא באופן ספונטני או מתוך לחץ רגעי, וכן כי הוא לא משקף את היותו חוליה קריטית בשרשרת ייבוא הסם, שבלעדיה לא יכלה להתממש התכנית העבריינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת הפרקליטות, על אף שבמקרים מסוימים עצימת עיניים, במסגרתה ישנו חשד אך הנאשם נמנע מלבררו, יכולה להישקל כנסיבה מקלה, הרי שלנוכח תפקידו של יוגב, עצימת העיניים דווקא מוסיפה נופך מיוחד של חומרה לאשמתו. לאור האמור, שגה בית המשפט כשקבע כי עצימת העיניים של היוגב לא היוותה שיקול לחומרה בקביעת העונש. שגיאה זו, לצד שגיאות נוספות כגון אי מתן משקל משמעותי לחומרה לשיקול הרתעת הרבים, מצדיקות את התערבות ערכאת הערעור בגזר הדין ואת החמרת העונש שהוטל על יוגב. את ההליך במחוזי ניהלו עו"ד גיא רוסו, ירדן זאבי ועמית שלוס מפרקליטת מחוז ת"א (פלילי).

אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button