חדשות הארץמבזקים

הביתנים בכנס האקלים בישראל – הראשונים בעולם מפסולת ביתית ממוחזרת

ביתנים בכנס האקלים-טק הראשון בישראל ,PLANETech World 2022, יהיו הראשונים בעולם שיבנו מחומר ייחודי דמוי-פלסטיק שיוצר מפסולת של תושבי ישראל. הפרויקט הוא שיתוף פעולה בין פלאנטק לבין חברת UBQ Materials שפיתחה חומר חדשני המיוצר מפסולת ביתית מעורבת שאינה ניתנת למיחזור. שיתוף הפעולה נועד להציג את האפשרות והפוטנציאל של חומרים מעגליים לבנייה.

ביתני תצוגה בתערוכות וכנסים הם גורמי זיהום משמעותיים, מאחר שהם נבנים משילוב של פלסטיק מרובה רכיבים, עץ, כרזות בד ונייר, שכולם בעלי טביעת רגל פחמנית גבוהה ובלתי אפשריים למיחזור יעיל. UBQ Materials פיתחה טכנולוגיה לטיפול בפסולת ביתית לא ממוינת, כולל כל החומרים האורגניים כגון שאריות מזון, נייר וקרטון ופלסטיקים מעורבים, והפיכתם לחומר תרמופלסטי – ™UBQ – שנחשב לירוק בעולם בתחומו ומתאים לייצור אלפי סוגי מוצרים עמידים בתעשיית הפלסטיק ותעשיות אחרות. הטכנולוגיה נותנת מענה לבעיה עולמית של כ-2 מיליארד טון של אשפה ביתית שנזרקת בכל שנה ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח במרחבי טבע. אשפה זו היא גם הגורם השלישי בגודלו לפליטת גז מתאן מפעילות אנושית.

לקראת הכנס תייצר חברת פלרם, המשתפת פעולה עם UBQ Materials, לוחות פלסטיק רב-שכבתיים של Palboard™ שיהיו עשויים מחומר הגלם הידידותי לסביבה ובאמצעותם יוקמו הביתנים. הלוחות החדשניים של פלרם מונעים פליטה של עד 12 טון CO2eq עבור כל טון של שימוש בחומר הגלם UBQ™ וזאת מאחר שהם מצמצמים את החלופה של הטמנת האשפה, שגורמת לפליטה של מזהמים לאויר, לקרקע ולמים לאורך עשרות שנים. הלוחות יאספו בתום האירוע למיחזור ושימוש נוסף, בפיתרון מעגלי שלא היה קיים עד היום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אוריאל קלר, מנכ"ל PLANETech: "כינוסים בינלאומיים בתחום האקלים-טק הם בעלי חשיבות רבה, מאחר והם מאפשרים ליזמים, חברות וסטארטאפים להיפגש עם גורמים גלובליים ויוצרים בסיס לשותפויות והשקעות בתחום. עם זאת, המחיר האקלימי של הקמה ופירוק של תערוכה סותר ישירות את השינויים שכולנו רוצים לייצר. באמצעות שילוב UBQ™ בכנס אנו מאפשרים לחברות אקלים-טק להציג את הטכנולוגיות שלהם, לשתף ידע ולבנות שותפויות חדשות תוך נאמנות ליעד של צמצום מירבי של פליטות גזי חממה."

שי מיכאל, מנכ"ל פלרם: "יצרנים ברחבי העולם מכירים בכך ששמירה על הקיימות היא כיום הכלל המנחה, ולא היוצא מן הכלל. אנחנו גאים להיות הראשונים בתחומנו עם פתרון סביבתי מעגלי. בחרנו בועידת האקלים-טק כמקום לחשוף את המוצר בשימוש מעשי ראשוני. אנחנו רואים פוטנציאל רב עבור יריעות PVC המיוצרות עם UBQ™ בנקודות מכירה, שילוט ופריטי קידום מכירות אחרים שעד היום היו מיועדים לשימוש חד פעמי."

טאטו ביג'יו, מייסד שותף ומנכ"ל משותף של UBQ Materials. "ניתן כיום להשתמש ב-UBQ כמעט לכל מוצר כתחליף תחרותי לחומרי גלם פלסטיים שעשויים מתוצרי נפט, כך שתהיה למוצר השפעה סביבתית מופחתת ואפילו חיובית. בהקמת התשתית לכנס האקלים-טק עם UBQ, אנחנו מוכיחים שאירועים מעין אלו, כמו גם כלל התעשייה שהם מייצגים, יכולים להיות מנועים ליצירת כלכלה בריאה וברת קיימא."

טכנולוגית המיחזור של UBQ Materials מקיבוץ צאלים היא היחידה שיודעת לתת מענה לפסולת ביתית מעורבבת ללא צורך בהפרדה בין זרמי הפסולת השונים. התוצר הסופי, המוגן בפטנט עולמי, משמש לייצור מוצרי פלסטיק רבים בתחום הלוגיסטיקה, בניה, תעשיית הרכב, קמעונאות ואף הדפסות תלת מימד. החברה השלימה השנה גיוס של 170 מיליון דולר מקרנות מובילות בתחום טכנולוגיות האקלים ומשקיעים נוספים. בין לקוחותיה נמנות חברות עולמיות ובהן מרצדס בנץ שתעשה שימוש בחומר הגלם ברכב החשמלי החדש Vision EQXX, זכיינית מקדונלדס באמריקה הלטינית המשתמשת בחומר ליצור מגשים ומוצרים נוספים, פפסיקו המייצרת באמצעות החומר ארגזי שינוע ומוצרי נקודת מכירה, וכרמל אולפינים מקבוצת בזן. בימים אלו מתרחבת החברה עם הקמת מפעל חדש בדרום הולנד שיספק את חומר הגלם ללקוחות באיחוד האירופי ובמקומות נוספים בעולם.

PLANETech היא קהילת החדשנות הישראלית לאקלים-טק, ארגון ללא מטרות רווח שהוקם כמיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות וקבוצת ההשקעות Consensus Business Group. כנס PLANETech World 2022 הוא כנס האקלים-טק הגלובלי הראשון בישראל, שיכלול 1,500 משתתפים מישראל ומהעולם, תערוכה של 100 סטארטאפים מתחומים שונים, ומומחים בעל שם עולמי בתחום האקלים-טק.

צילום: UBQ Materials
צילום: UBQ Materials

Back to top button