מבזקיםפוליטי / מדיני

איזנקוט ביקר את ההתיישבות ועורר סערה ענקית: "הדובר החדש של שלום עכשיו"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מגיב היום (חמישי) בחריפות על דבריו של איזנקוט בעת שהיה בחוג בית במטולה: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות – אלו אנשים שמובילים לאסון". אמר איזנקוט ועורר סערה.

דגן תקף את אייזנקוט ואמר: "מס הפעמים בהם אייזנקוט שוב ושוב מדבר על עקירת ישובים או תוקף את תיקון האיוולת הזו של הגירוש ועקירת הישובים. אחרי הפיגועים בבני ברק, רחוב דיזנגוף בתל אביב אלעד – שיצאו ממרחב צפון השומרון בו היה הגירוש, משאת נפשו של איזנקוט, היא בלתי סבירה. חוץ מהשמאל הקיצוני ממש כולם במדינה הזו מבינים כבר מזמן שהגירוש היה טעות, שרק התיישבות מביאה ביטחון ומונעת פיגועים, ובצפון השומרון שנשאר שטח C – דווקא אפשר לתקן".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לאייזנקוט נגד אהדת הצעירים: "בעיני אייזנקוט, צעירים הם טירונים שפוטים שדעתם לא רלוונטית. שמישהו יגלה לו שאנחנו באזרחות, ולצעירים שלנו יש זכות בחירה, זכות לחיות בביטחון, בלי פחד ברחובות, ועם הכרעה ברורה נגד הטרור. אייזנקוט, שהפקיר את אלאור אזריה שחיסל מחבל, מסלף כעת את המציאות וכמו יתר חבריו בשמאל הקיצוני, משתלח במי שנאבק למען חיילי צהל, השוטרים ותושבי המדינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעוצמה יהודית הוסיפו גם בעניין התבטאויותיו שנחשפו כנגד ההתיישבות ביו"ש: "אייזנקוט נחשף כשמאל על מלא. בעיניו ההתיישבות ביו"ש היא אסון, הוא מאמין בהקמת מדינה פלסטינית, ומתגאה בפינוי חומש עשרות פעמים. היכן הבושה של "עלי התאנה הסרוגים" שנמצאים איתו ועם גנץ באותה מפלגה?"

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה לדברי גדי אייזנקוט: "מדהים שאייזנקוט בחר לומר את האמירה האווילית הזו דווקא במטולה שמקימיה הם אנשי ההתיישבות שדגלו בישוב הארץ ועשו זאת מתוך ציונות ואמונה בצדקת דרכנו."

תגובה ראשונה של ראש מועצה אזורית גוש עציון כיו״ר מועצת יש״ע הנבחר לדברי הרמטכ״ל לשעבר איזנקוט: ״ההתיישבות היא הגשמת החזון הציוני. עצוב שרמטכ״ל לשעבר ובכיר במפלגה שמתיימרת להוביל את המחנה הממלכתי בישראל, מכנה את ההתיישבות בארץ מולדת במונח אסון. הציונות התחילה מהתיישבות והיא תמשיך בהתיישבות. האמירות הללו לא מרתיעות אותנו, נמשיך לפתח וליישב את יהודה, שומרון, בקעת הירדן וכל חבלי הארץ שלנו.״

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ מגיב על אמירתו של אייזנקוט בנושא ההתיישבות ביו"ש: "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל – אז זה שמאל (גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל)."

ארכיון. צילום: עודד אנטמן

Back to top button