חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ביקר במוזיאון ההגנה של משרד הביטחון ונפגש עם ותיקי ההגנה

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, סייר הבוקר (חמישי) במוזיאון ההגנה של משרד הביטחון בתל אביב ונפגש עם ותיקי ההגנה. בביקור השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת אריה מועלם, יו"ר ארגון למורשת ההגנה ברוך לוי, המזכירה הצבאית לנשיא המדינה תא"ל נעמה גרימברג רוזן, מנהלת מוזיאון ההגנה ענבר קוונשטוק וותיקי ההגנה.

הנשיא סייר בביתו של אליהו גולומב מראשי ארגון ההגנה, שבו נמצא המוזיאון, ישב בשולחן הישיבות המקורי של מטה מפקדת ההגנה ובו דגל ישראל המקורי ששימש להשבעת חיילי ההגנה.

במפגש עם ותיקי ההגנה הוענקה לנשיא תשורה ובה צילומים נדירים מהארכיון לתולדות ההגנה של ארכיון צה"ל במשרד הביטחון. בצילומים משתתף סבו של הנשיא, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ״ל, במספר אירועים של ארגון ההגנה, טרם הקמת המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון ההגנה היווה את התשתית להקמת צה"ל, לאחר ההכרזה על הקמת המדינה. המוזיאון שנמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב שימש מטה מפקדת ההגנה במהלך שנות פעילות הארגון. בין ראשי הארגון: אליהו גולומב, יוסף הכט, יעקב דורי, יצחק שדה, משה סנה, יגאל אלון ונוספים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: ״להגנה זכויות עצומות בספר הזהב של תקומת ישראל, זה היה הכוח הכי גדול. מורשת צה״ל ספוגה בערכי ההגנה. זכות גדולה עבורי ועבור כולנו להיות כאן, לומר לכם תודה, להצדיע להגנה מעומק הלב, ולומר שאת המורשת הזאת צריך לשאת מדור לדור. זכות גדולה שיש לנו מדינה חזקה ובטוחה, והכל התחיל בזכות הראשונים שלכם. כל אחת ואחד מכם תרם תרומה מכרעת; עמיתיכם, חבריכם, דורות ההגנה, אלה שלחמו ואלה שהקריבו את נפשם. אני מאחל לכולכם בריאות טובה. תודה רבה לכם.״

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל: "תפקידו של משרד הביטחון הוא לחזק את הביטחון ולהבטיח את עתידנו. מי שחפץ חיים ומכוון רחוק, כדאי שיכיר את עברו. שמירת המורשת היא המחויבות שלנו ואנו גאים לשאת אותה במקצועיות וברגישות. אתם, חברי ההגנה מעוררים בנו השראה וגאווה גדולה. זה נוסך בכולנו ביטחון ותקווה".

צילום: גוני שהלה, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
צילום: גוני שהלה, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
צילום: גוני שהלה, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
צילום: גוני שהלה, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
צילום: גוני שהלה, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

Back to top button