צרכנות

יעקב אביב – מה תפקידו של מפקח הבנייה בבניית בית פרטי?

יעקב אביב – מפקח בנייה, מפרט את התפקיד של מפקח בנייה ובבית פרטי והחשיבות הקריטית שלו להצלחת הפרויקט. יעקב אביב: "חובה לסיים על הצד הטוב ביותר"

למה צריך מפקח בנייה? יעקב אביב עם התשובות

אם טרם בניתם בית ואתם מתכננים את בית החלומות שלכם, בית פרטי או וילה יוקרתית, השאלה הראשונה שתעלה לכם בראש: "איך מתחילים לבנות בית פרטי?", אחד הגורמים החשובים כיום להצלחתה של בנייה פרטית הוא מפקח בנייה כמו יעקב אביב שיוכל ללוות אתכם מראשיתו של הפרויקט ועד לקבלת טופס 4 ואישור אכלוס.
בניית בית פרטי אינה שיפוץ ומדובר על פרויקט מורכב שמצריך גורם מקצועי מוביל ומפקח, תכנון אדריכלי קבלנים מקצועיים ואיכותיים ועובדים טובים שיבצעו את העבודה בשטח והתעסקות עם בירוקרטיה ותחומי אחראיות בהתאם לחוק והתקנות – כדי להוריד מכם את כל הנקודות הרבות של הפרויקט ולהקל עליכם באופן משמעותי, מפקח בנייה מומחה יספק לכם את כל השירותים הנדרשים כדי שהפרויקט יתחיל ויסתיים בהתאם לסיכומים, לפי התכנון וכפי שחלמתם ותכננתם.

מפקח הבנייה שצבר פזם של מאות בתים פרטיים בישראל במהלך השנים האחרונות, יעקב אביב, ממליץ שלא להתפשר על איכות מפקח הבנייה: "בענף הבנייה והפיקוח על הבנייה ניתן למצוא גורמים שונים שיציעו מחירים נמוכים יותר בעבור שירותים דלים יותר, למשל שירות שאינו כולל טופס 4, בירוקרטיה קריטית לסיום הפרויקט ואכלוס" עוד מוסיף יעקב אביב: "מפקח בנייה חייב לשים דגש על כל היבטי הפרויקט, מלבד איכות ונראות הבנייה, העדר דגשים בזמן הבנייה לקבלנים ולעובדים עלול לגרום לליקויים בגמר הפרויקט, עיכוב משמעותי בקבלת טופס 4 ואישור אכלוס ולעיתים גם בעיות בטיחות מסוכנות באתר הבנייה אם אין מצלמות אבטחה"

מה עושה מפקח בנייה?

תפקידו של מפקח הבנייה רחב ובעל המשמעות החשובה ביותר בפרויקט, מפקח מומחה ומנוסה יחתום אתכם על הסכם מפורט ולרוב הלווי של המפקח יהיה מתחילת הבנייה ועד טופס 4, אך ייתכן מצב בו חלק מהלקוחות יצטרכו אותו לשלבים ייעודיים בפרויקט הבנייה.
מומלץ להשתמש בכל שירותי מפקח בנייה, משמעות הדבר היא שמפקח הבנייה ילווה אתכם כבר משלב התקציב, שלב התכנון (אדריכלי, קונסטרוקציה, חשמל, אינסטלציה, עיצוב ועוד) וסגירת אבני פרויקט.

בהמשך מפקח הבנייה ידאג להיבטים שונים בפרויקט, בין עיקרי תפקידו: שיקוף כל תהליך הפרויקט מתחילתו ועד סופו ללקוחות, איתור קבלנים וקבלני משנה מנוסים לביצוע הפרויקט, קביעת לוח זמנים והחתמת הקבלנים, פיקוח על תהליך הבנייה והעבודה באתר הבנייה, ביצוע אומדנים ורכש לחומרי בנייה איכותיים, בקרה ותיעוד לשלב הפרויקט ביומן עבודה מסודר, עמידה בלוח הזמנים בהתאם לאבני הדרך המוסכמים של הפרויקט, התנהלות מול הרשויות בדרישות שונות באתר הבנייה ובטיחות באתר העבודה, הגשת טפסים ובירוקרטיה (עד לטופס 4) ותיקון ליקויים במידה ונדרשים ע"י מפקח מטעם ועדת מקומית לתכנון ובנייה עבור אישור אכלוס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יעקב אביב – "המטרה היא לא רק להגיע לסיום, חובה לסיים על הצד הטוב ביותר"

כל אדם שמזמין את שירותיו של מפקח בנייה ודאי שאינו מעוניין רק להיכנס לבית פרטי חדש, המטרה היא להיכנס לבית הפרטי בזמן שנקבע וכאשר הבנייה עומדת בכל הדרישות, ללא ליקויים ובהתאם לתכנון שנקבע.
יעקב אביב מדגיש את החשיבות להביא לידי ביטוי את הצרכים והדרישות של בעלי הבתים: "וילה או כל בית פרטי אחר, מדובר על ההשקעה הגדולה ביותר שאותו אדם ישקיע בחייו, יחד עם השקיפות על המפקח לדאוג שהעבודה תבוצע בהתאם לסיכומים והתכנונים ובאיכות הגבוהה ביותר, הן באיכות החומר והן באיכות העבודה והגימורים הסופיים. מפקח בנייה עם המלצות, בעל ניסיון ומקצועי בעבודתו ידאג להבטיח גם את איכות העבודה".

Back to top button